عقرب 03, 1401 14:21 Asia/Kabul
  • تولید هشت سامانه پدافند سایبری در ایران
    تولید هشت سامانه پدافند سایبری در ایران

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران از تولید هشت سامانه راهبردی دفاع سایبری در کشور خبر داد.

به گزارش رادیو دری، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران گفت، هشت سامانه راهبردی دفاع سایبری توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی تولید شده است.

سردار جلالی افزود، سامانه جلوگیری و کاهش حملات منع سرویس توزیع شده در مقیاس ملی یکی از این سامانه هاست که باعث خودکفایی کشور و ممانعت از خروج ترافیک ارتباطی و ارز می شود و قدرت پدافند سایبری و استقلال فضای سایبری را ارتقا می‌دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران تصریح کرد، سامانه جلوگیری و کاهش حملات منع سرویس توزیع شده در مقیاس ملی، توانایی شناسایی و کاهش حملات منع سرویس توزیع شده را نیز دارد که برای زیرساخت‌های ملی، کاربرد فراوان دارد.

سردار جلالی همچنین به معرفی سامانه اسکادا  SCADA- EMS پرداخت و گفت، اضافه شدن ویژگی‌های امنیت و پاسخ دهی به نیاز صنعت برق در حوزه دیسپچینگ‌های ملی و منطقه‌ای و جلوگیری از خروج ارز و تسلط بیگانگان به شبکه‌های حیاتی صنعت برق و گاز از جمله ظرفیت‌های سامانه اسکادا است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران افزود، پلتفرم جامع مرکز عملیات امنیت(SOC) به همراه سامانه مدیریت مخاطرات نیز سامانه دیگری است که قابلیت این سامانه، رصد، پایش، تشخیص و هشدار حملات سایبری به زیرساخت‌های ملی و امکان رصد زیرساخت‌ها از یک مکان به جای نصب تعداد زیادی سامانه در قالب ارائه راهکارهای خدمات امنیت و پدافند سایبری کشور است.

سردار جلالی همچنین به معرفی مرورگر بومی، سامانه های مراقبتی تهدیدات درون زا و کنترل اقدامات داخل سازمانی موسوم به سامانه PAM، سامانه شناسایی و پاسخ به تهدیدات نقاط انتهایی (EDR)، بستر امن ارتباطی برای ارتقای امنیت و پدافند سایبری لایه ارتباطی زیرساخت‌های کشور با استفاده از فناوری‌های TDM و سامانه مدیریت اطلاعات و رخدادهای امنیتی صنعتی پرداخت.

امیر صباحی‌ فرد: نیروی پدافند هوایی بر لبه فناوری روز دنیا حرکت می‌ کند

خنثی‌سازی حمله سایبری به حوزه‌های زیر ساختی ایران

کلیدواژه