عقرب 07, 1401 08:31 Asia/Kabul
  • بیانیه تبیینی مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران درمورد اغتشاشات
    بیانیه تبیینی مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران درمورد اغتشاشات

بیانیه تبیینی مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مورد اغتشاشات منتشر شد.

آمریکا،  و دولت های اروپایی حامی کاخ سفید و رسانه های معاند فارسی زبان از هیچ کوششی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران دریغ نمی کنند؛ این رسانه ها در اغتشاشات اخیر ایران به بهانه درگذشت یک دختر کُرد ایرانی، هجمه ای علیه نظام جمهوری اسلامی به راه انداختند. 

در بیانیه تبیینی مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، که روز ( جمعه ) منتشر شد آمده است  زمینه­ سازی، مقدمه ­چینی و نیز بخش مهمی از عملّیات اجرایی آشوب­های اخیرسرویس­ های جاسوسی بیگانه در قالب بسته‌ ای طراحی و به­ واسطه برخی گروه­ها و شبکه ­های مرتبط با آن­ها به روش های مختلف درون کشور پیاده ­سازی شده است.

به گزارش  رادیو دری،  در این بیانیه آمده است رژیم سفاک آمریکا در وقایع اخیر با مستمسک قرار دادن ماجرایی دردناک و پیش از اعلام نتایج تحقیقات (درگذشت مرحومه مهسا امینی)، با نوعی شعف و خرسندیِ پنهان ناشدنی که در کلیه­  سخنان و موضع­ گیری­ های مقامات آن رژیم موج می­زد، یک پروژه­ از پیش طراحی و آماده شده و حتی چند نوبت به تعویق افتاده را آغاز کرد. 

در ادامه این بیانیه آمده است، سرویس جاسوسی سیا (C.I.A) با همکاری سرویس ­های جاسوسی هم پیمان و نیابتی ­های مُرتجع، پیش از آغاز آشوب­ها،  برای راه­ اندازی یک غائله  سراسری در ایران با هدف ارتکاب جنایت علیه ملّت بزرگ ایران و تمامیت ارضی کشور و نیز زمینه ­سازی برای تشدید فشارهای خارجی، طراحی مبسوطی به‌عمل آورده بود.

در این بیانیه همچنین آمده است،  این سرویس­ ها در عملّیات اخیر خود تلاش کرده ­اند از بسترها و زمینه های برخی نارضایتی‌های موجود در جامعه سوء استفاده کرده و حتی­‌المقدور پروژه ­‌های اطلاعاتی خود را بر سوء استفاده از این بسترها و زمینه‌­ها استوار سازند.

در بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه همچنین آمده است  رصدهای دقیق و مستمر اطلاعاتی در بیش از یک­سال گذشته، همچنین مستندات موجود از مقطع اغتشاشات اخیر و نیز اطلاعات به­ دست آمده از سناریوهای دشمن برای مقطع پسا بحران، مصادیق فراوان و استنادات غیرقابل انکاری از نقش­ آفرینی همه جانبه­ رژیم تروریستی آمریکا در طراحی، اجرا و استمرار غائله­ مذکور دارد.

کلیدواژه