عقرب 07, 1401 17:50 Asia/Kabul

پیکرهای مطهر ۱۱ شهید حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز عصر روز شنبه 7 آبان/عقرب در مشهد مقدس تشییع و در حرم رضوی طواف داده شد.

به گزارش بصیر احمد حسین زاده خبرنگار رادیو دری، پیکر پاک 11 شهید حادثه تروریستی روز چهارشنبه گذشته در حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ، عصر امروز شنبه از میدان بسیج تا حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) روی دست هزاران نفر از مجاوران و زائران تشییع شد.

سید جواد وحیدی ریاست جامعه روحانیت امامیه هرات که در مراسم تشییع پیکر پاک شهدا حضور یافته بود گفت: «ملت بزرگ ایران و خیل عظیم مهاجرین افغانستانی از اقوام و مذاهب مختلف، شیعه و سنی همچون ید واحده علیه تکفیر و ترور، دوشادوش هم در مراسم تشییع شرکت کردند و این پیام را می رسانند که همه در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی در کنار هم هستند و توطئه های دشمنان نمی توانند در صفوف آنها رخنه ایجاد کند.

وی افزود: «بحمدالله مهاجرین افغانستانی در شهر مشهد مقدس از ساعات اولیه امروز در کنار ملت شریف ایران حضور گسترده ای دارند و زن و مرد مهاجر درکنار برادران و خواهران انصار که میزبان چهل ساله همسایگان خود بوده اند حضور داشتند.»

هنگام ورود پیکر شهدا و خانواده‌های آنان به مشهد مقدس نیز مراسم استقبال با حضور استاندار خراسان رضوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، فرماندار و شهردار مشهد، فرمانده سپاه امام رضا (ع)، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش و جمعی از مقامات نظامی و اداری در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد.

یادآور می شود قبل از ظهر امروز نیز در شهر شیراز پیکرهای پاک شهدا از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم مطهر شاهچراغ با حضور مردم عزادار تشییع شده بود.

پیکر شهدا پس از تشییع در مشهد به شهرهای زادگاه آنها منتقل می شود و ۶ شهید شیرازی نیز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به خاک سپرده می شوند.

روز چهارشنبه ۴ آبان/عقرب فرد تروریست مسلح با ورود به حرم مطهر شاه چراغ شهر شیراز، زائران را به رگبار گلوله بست که در این حمله تروریستی 13  نفر شهید و 30 نفر دیگر زخمی شدند. 

برگزاری آیین تشییع شهدای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) در شیراز

کلیدواژه