عقرب 08, 1401 15:24 Asia/Kabul
  • ابراز همدردی ایران با خانواده‌های قربانیان و مصدومان حادثه کره جنوبی
    ابراز همدردی ایران با خانواده‌های قربانیان و مصدومان حادثه کره جنوبی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن ابراز تسلیت به خانواده های قربانیان حادثه کره جنوبی، با مردم، خانواده جان باختگان و مصدومان ابراز همدردی کرد.

شامگاه شنبه در پی ازدحام جمعیت در یکی از خیابان‌های سئول کره جنوبی که جشن هالووین در آن برگزار شد، دست کم 151 نفر کشته و بیش از 150 نفر دیگر مجروح شدند.

بنابر اعلام مقامات کره جنوبی، در میان جان باختگان دست کم 19 تبعه خارجی هم بوده است که شامل افرادی از ایران، چین، ازبکستان و نروژ می‌شود.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر شایسته از سوی مقامات کره جنوبی، شناسایی هویت تمامی قربانیان این حادثه تلخ در اسرع وقت انجام شود.

کنعانی با اشاره به نتایج حاصله از پیگیری های به عمل آمده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول با مقامات کره مبنی بر اینکه متأسفانه تاکنون پنج نفر از اتباع ایرانی در میان قربانیان این حادثه بوده اند گفت، سفارت ایران از اولین ساعات این حادثه در ارتباط فوری با مقامات کره ای و نیز با مرکز، وضعیت ایرانیان را پیگیری کرده و این پیگیری ها بمنظور دریافت اطلاعات کامل تری از آخرین وضعیت ایرانیان و پیگیری وضعیت مجروحین و یا مفقودین احتمالی ادامه دارد.

کنعانی تاکید کرد، پیگیری حقوق قانونی و کنسولی قربانیان ایرانی این حادثه در اولویت سفارت ایران در سئول است.

 

کلیدواژه