عقرب 10, 1401 09:04 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: ایران همواره از توطئه های دشمنان سربلند عبور کرده است
    امیرعبداللهیان: ایران همواره از توطئه های دشمنان سربلند عبور کرده است

وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود با اشاره به حمله تروریستی در شیراز گفت: ایران همواره از توطئه های دشمنان سربلند عبور کرده است.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه تصریح کرد، در هفته‌های گذشته برخی از دشمنان نظام جمهوری اسلامی تلاش کردند تا با سوء استفاده از حوادث اخیر، به ایجاد ناامنی و بی ثباتی در ایران اقدام و زمینه را برای حمله تروریستی داعش فراهم کنند.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران تاکنون بارها شاهد چنین توطئه‌هایی بوده و همیشه هم سربلند از آنها عبور کرده است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به حادثه در یکی از معادن ترکیه که به کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان این کشور منجر شد، ضمن ابراز تسلیت به دولت و ملت ترکیه، برای مجروحان این حادثه آرزوی شفای عاجل کرد.

امیرعبداللهیان در این گفت وگو روز ملی ترکیه را نیز تبریک گفت.

مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این تماس تلفنی ضمن سپاس از پیام تبریک روز ملی این کشور، اظهار کرد، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه تنها دو کشور همسایه نیستند، بلکه دو کشور برادر هستند که در روزهای بد و خوب همیشه در کنار یکدیگر بوده‌اند.

وزیر امور خارجه ترکیه با محکوم کردن حادثه تروریستی شیراز، بار دیگر مراتب تسلیت خود و دولت و مردم ترکیه را ابراز داشت و تأکید کرد، ترکیه همیشه برای مبارزه با تروریسم در کنار ایران است.

مولود چاوش اوغلو همچنین بار دیگر از روند گفت وگوها میان ایران و جمهوری آذربایجان استقبال و خاطرنشان کرد، هر دو کشور از دوستان ترکیه هستند و دوستی میان این دو کشور باعث خوشنودی آنکارا است.

کلیدواژه