عقرب 10, 1401 15:27 Asia/Kabul
  • رئیسی: دخالت بیگانگان به مشکلات منطقه قفقاز می‌افزاید
    رئیسی: دخالت بیگانگان به مشکلات منطقه قفقاز می‌افزاید

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه منطقه قفقاز بخشی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران است گفت، دخالت بیگانگان به مشکلات منطقه قفقاز خواهد افزود.

به گزارش رادیو دری؛ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه پس از گفت و گوی دوجانبه با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، در نشست مطبوعاتی مشترک در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد اظهار کرد، سفر نخست وزیر ارمنستان به جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی در جهت ارتقا دو کشور خواهد بود.

رئیسی با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته ۴۳ درصد رشد روابط تجاری ایران با ارمنستان ثبت شد افزود، دستیابی به تجارت سه میلیارد دلاری بین ایران و ارمنستان با اراده دو کشور کاملا امکان پذیر است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امنیت و صلح در منطقه قفقاز برای ایران بسیار اهمیت دارد تصریح کرد، حل مسائل منطقه باید به دست مسئولان و دست اندرکاران در همین منطقه باشد و هر نوع دخالت بیگانگان درمنطقه به جای حل مشکل، ایجاد مشکل خواهد کرد.

رئیسی تاکید کرد، ظرفیت های منطقه قفقاز می تواند امنیت پایدار و صلح را در این منطقه تضمین کند.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز در این نشست خبری با تاکید بر روابط تاریخی دو کشور گفت، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نماد واضح و شفافی درباره همزیستی مسالمت آمیز دو دین مختلف باشد.

پاشینیان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط ایران و ارمنستان وجود دارد اظهار کرد، در زمینه انرژی، کشاورزی، مدیریت منابع آبی و مسائل زیرساختی مذاکره شد که آنها باید جمع‌بندی شود.

امیرعبداللهیان: راهکار حل اختلاف در قفقاز نشست ۳+۳ و مکانیسم‌های منطقه‌ای است

کلیدواژه