عقرب 14, 1401 15:10 Asia/Kabul
  • سردار شکارچی: اتهامات آمریکا و اوکراین علیه ایران دروغ است
    سردار شکارچی: اتهامات آمریکا و اوکراین علیه ایران دروغ است

سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح ایران، اتهامات آمریکا و اوکراین علیه ایران برای دست داشتن در جنگ مسکو و کی یف را دروغ و شبیه به شوخی دانست.

به‌گزارش رادیو دری، سردار سرتیپ ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح ایران درباره دخالت های رئیس‌جمهوری آمریکا در امور داخلی ایران گفت، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دچار آلزایمر است و این تهدید‌ها به شوخی شبیه است و ایران  آن را جدی نمی‌گیرد.

سردار شکارچی با اشاره به تهدیدات اوکراین ضد ایران اظهار کرد، رژیمی که امروز در اوکراین بر سر کار است، وابسته به صهیونیست‌ها  و آمریکا است و با تزریق فکری اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نطقی علیه ایران می‌کند که برای جمهوری اسلامی تنها یک نطق است.

سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح ایران تصریح کرد، آنان نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران را آزموده‌اند و این حرف‌های آمریکا و اوکراین اتهاماتی است که به ایران می‌زنند و دروغ است.

سردار شکارچی با تاکید بر اینکه مبادلات ایران با روسیه برای سال‌ها پیش از جنگ روسیه و اوکراین است گفت، ایران دخالتی در جنگ روسیه و اوکراین ندارد.

سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح ایران افزود، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در پیش آوردن جنگ اوکراین و مشکل‌دار کردن کشور‌ها در این جنگ دست دارند و این جنگ به مردم ساکن در اوکراین تحمیل شده و به آنان ظلم می‌کنند.

9 ماه از جنگ اوکراین با همه تبعات گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی‌اش می گذرد و ارسال تسلیحات کشورهای غربی برای اوکراین همچنان ادامه دارد.

کشورهای اروپایی و غربی به ویژه آمریکا با تشدید فشار تحریم‌ها علیه روسیه و عرضه انواع سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف، نه تنها گامی در جهت پایان دادن به جنگ اوکراین برنداشتند بلکه بیش از پیش به آتش درگیری ها در این کشور دامن زده‌ اند.

روسیه بارها گفته است که ارسال تسلیحات غربی به اوکراین تنها باعث طولانی شدن مناقشه در این کشور می‌ شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

کلیدواژه