عقرب 14, 1401 16:22 Asia/Kabul
  • مخالفت با روند یکجانبه‌گرایی و تحریم‌های ظالمانه؛ پیام نشست تهران
    مخالفت با روند یکجانبه‌گرایی و تحریم‌های ظالمانه؛ پیام نشست تهران

وزیر امور خارجه ایران در حاشیه "نشست هماهنگ‌کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد" در دیدار معاون وزیر خارجه روسیه، پیام این نشست را مخالفت با روند یکجانبه‌گرایی و تحریم‌های ظالمانه عنوان کرد.

نخستین نشست بین‌المللی گروه دوستان مدافع منشور ملل متحد با حضور معاونان وزرای خارجه، سفرا و نمایندگان و فرستادگان ویژه رؤسای جمهور عضو این گروه امروز(شنبه) در تهران آغاز شد.

گروه دوستان منشور ملل متحد در سال ۲۰۲۱ با هدف حفظ، ارتقاء و دفاع از تفوق و اعتبار منشور سازمان ملل با مشارکت ۱۹ کشور از جمله ایران تشکیل شد.

اعضای این گروه شامل کشورهای الجزایر، آنگولا، بلاروس، بولیوی، کامبوج، چین، کوبا، کره شمالی، گینه استوائی، اریتره، جمهوری اسلامی ایران، لائوس، نیکاراگوئه،  فلسطین، روسیه، سنت وینسنت و گرنادینز، سوریه، ونزوئلا و زیمبابوه هستند.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در دیدار سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه اظهار کرد، کشورهای غربی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا به دنبال تسلط بر جهان بوده و مخالف کشورهای مستقل هستند.

امیرعبداللهیان افزود، پیام نشست تهران در زمینه مخالفت با روند یکجانبه‌گرایی و تحریم‌های ظالمانه، پیام مهمی از سوی کشورهای شرکت کننده در این نشست است.

وزیر امور خارجه ایران ضمن ابراز خرسندی از سطح روابط تهران و مسکو و ابراز رضایت از برگزاری موفق نشست اخیر کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور، همکاری‌ها در پلتفرم‌های چندجانبه به منظور حل و فصل مشکلات از طریق مسالمت‌آمیز را مورد توجه و تاکید قرار داد.

سرگی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار، ایران و روسیه را در بسیاری از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی دارای نظرات و دیدگاه‌های مشترک خواند و تصریح کرد، تحریم‌های غرب در راستای تسلط بر جهان و جنگ رسانه‌ای ناتو و آمریکا برای تاثیرگذاری بر جوانان و انقطاع میان نسلی انجام می‌شود.

 

کلیدواژه