عقرب 15, 1401 13:17 Asia/Kabul
  • طعنه سخنگوی وزارت امورخارجه ایران به برگزارکنندگان نشست غیررسمی \
    طعنه سخنگوی وزارت امورخارجه ایران به برگزارکنندگان نشست غیررسمی \"آریا فرمولا\"

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با اشاره به ناکامی آمریکا در برگزاری نشست "آریا فرمولا" و اجازه ندادن سخنرانی به نماینده ۱۹ کشور مخالف تحریم، گفت: نمایندگان ۱۹ کشور با حضور در نشست ‎تهران، پاسخ آمریکا را دادند. چه کسی منزوی است؟

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه درباره نشست غیررسمی شورای امنیت موسوم به "آریا فرمولا" که توسط آمریکا و آلبانی برگزار شد، در توئیتر نوشت: بزرگترین ناقضان ‎حقوق بشر و حامی بدنام‌ترین گروه‌های تروریستی، بانی "‎آریا فرمولا" در نیویورک ضد جمهوری اسلامی شدند تا ایران را بزعم خود محکوم و منزوی کنند.

کنعانی چافی افزود: آمریکا تریبون نشست را در اختیار دو زن معلوم الحال و حامی تحریم ضد  زنان و کودکان ایرانی قرار داد! دولت آمریکا در ‎نیویورک ناکام ماند؛ کمتر از یک هفته بعد، نمایندگان ۱۹ کشور با حضور در نشست دوستان منشور ملل متحد در ‎تهران، پاسخ آمریکا را دادند.

چهارشنبه دوم نوامبر/11عقرب نشست غیررسمی شورای امنیت موسوم به "آریا فرمولا" با طراحی آمریکا و آلبانی ضد ایران در نیویورک برگزار شد.

پیش از برگزاری این نشست سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران گفته بود: متاسفانه امپراتوری رسانه‌های آمریکایی با تحریف و وارونه نمایی حقایق مرتبط با ایران تلاش می‌کنند فضای سیاسی را برای شکل گیری این نشست‌ها و رویکردهای سیاسی ضد ایران فراهم کنند و نکته جالب هم این است که از یکسری افراد معلوم الحال با هویت ایرانی می‌خواهند در این نشست دعوت کنند تا ضد ایران صحبت کنند.

در همین حال، نخستین نشست هماهنگ کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در سطح معاونان وزیران امورخارجه کشورهای عضو روز شنبه، پنجم نوامبر/14عقرب با حضور «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در تهران  برگزار شد و حاضران در نشست هماهنگ کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در بیانیه‌ای ضمن حمایت از مردم و دولت ایران در مقابل تحریم‌های یکجانبه، نگرانی خود را در قبال استفاده ابزاری برخی دولت‌ها از شورای امنیت برای مداخله در امور داخلی ایران اعلام کردند. 

ایروانی: آمریکا همواره از حقوق بشر بعنوان ابزار سوء استفاده کرده است

کلیدواژه