لاریجانی: ایران به اقدام کنگره آمریکا به روش‌های مختلف پاسخ می‌دهد
(last modified 1395-09-16T10:24:55+00:00 )
قوس 16, 1395 14:54 Asia/Kabul
  • لاریجانی: ایران به اقدام کنگره آمریکا به روش‌های مختلف پاسخ می‌دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، تصمیم سنای آمریکا مبنی بر تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران را اقدامی ایذایی در برابر جمهوری اسلامی خواند و گفت: ایران راه‌های مختلفی برای مقابله با آن در نظر گرفته است.

"علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز سه‌شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در تهران، با اشاره به تضاد تصمیم‌های کنگره آمریکا در تمدید طرح‌های ضد ایرانی با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تصریح کرد شورای‌عالی امنیت ملی و شورای نظارت بر اجرای برجام، برای مقابله با این اقدام آمریکا تصمیم خواهند گرفت.

لاریجانی افزود براساس بررسی‌های انجام شده مصوبات مجالس آمریکا در چند مورد با برجام در تضاد است.

سنای آمریکا پنج‌شنبه گذشته مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر تمدید 10 ساله «قانون تحریم ایران» موسوم به I.S.A را با 99 رای موافق و بدون هیچ رای مخالف تصویب کرد و به این ترتیب، کنگره آمریکا به ادامه تحریم‌های ایران تا پایان سال 2026 رای داد.

قانون تحریم‌ها ضد ایران در انتظار امضای باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین جذب سرمایه گذاری‌های خارجی را از دیگر راهکارهای رفع رکود در فرایند توسعه اقتصادی ایران دانست و گفت پس از توافق هسته‌ای گفت وگوهایی برای جذب سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز و خودرو در ایران انجام شده است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به شانزدهم آذر/قوس و روز دانشجو، این روز را تحولی مهم در تاریخ دانشجویی و مبارزاتی ملت ایران مقابل استکبار و استبداد دانست.

ششم دسامبر سال 1953 سه دانشجوی ایران پس از اعتراض به سفر «ریچارد نیکسون» معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا به ایران و همچنین اعتراض به از سرگیری روابط ایران با انگلیس، توسط نیروهای امنیتی مقابل دانشگاه تهران، شهید شدند.

 

کلیدواژه