عقرب 26, 1401 10:23 Asia/Kabul
  • ارشادی: نیازی نیست غرب مدعی دروغین حفاظت از زنان ایرانی باشد
    ارشادی: نیازی نیست غرب مدعی دروغین حفاظت از زنان ایرانی باشد

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با محکوم کردن تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران گفت: نیازی نیست غرب مدعی دروغین حفاظت از زنان ایرانی باشد.

 کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با اکثریت ضعیف به قطعنامه پیشنهادی کانادا در رابطه با موضوع حقوق بشر در ایران رای مثبت داد.

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل هر ساله قطعنامه ای را به پیشنهاد کشور کانادا درباره "وضعیت حقوق بشر در ایران" به رای می گذارد که امسال حوادث و ناآرامی های هفته های اخیر در ایران نیز در این قطعنامه گنجانده شده است.

این قطعنامه ضد ایرانی در حالی با 79 رأی موافق به تصویب رسید که 28 کشور با آن مخالفت کرده و 68 کشور نیز به آن رای ممتنع دادند.

کانادا دولتی همسو با آمریکا است و در سال‌های گذشته از تحریم‌های غیرقانونی این  کشور علیه ایران  تبعیت کرده است.

به گزارش رادیو دری، زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون «دستورکار وضعیت های حقوق بشری و گزارش های گزاشگران ویژه» اظهار کرد، کشورهای بانی قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشر، در پوشش حمایت از حقوق زنان، از همه امکانات خود از جمله انتشار اطلاعات گمراه کننده و نادرست، تحریک افکار عمومی، ارائه آموزش اقدامات خرابکارانه و همچنین حمایت مالی و نظامی از گروه‌های تروریستی استفاده می کنند تا اعتراضات مسالمت آمیز را به خشونت بکشانند.

ارشادی افزود، بانیان این قطعنامه، که مدعی دفاع از حقوق بشر در ایران هستند، خود دارای سابقه ای طولانی در نفاق آشکار، استانداردهای دوگانه و استفاده ابزاری از حقوق بشر در راستای دستورکار کوته فکرانه خود بوده و هیچ یک از آنان اخلاقا شایسته موعظه ایرانی ها در باب حقوق بشر نیستند، زیرا اعمال آنها با سخنانشان در تعارض است.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل خاطرنشان کرد، وجه مشترک کانادا، آمریکا، انگلیس، آلمان و رژیم اسرائیل، وحشیگری، سنگدلی، کشتار خودسرانه، نسل کشی، و پاکسازی قومی است.

ارشادی زنان ایرانی را باهوش، تحصیلکرده، فداکار و میهن دوست توصیف کرد و گفت: زنان ایرانی به حقوق خود کاملاً واقف هستند و  می‌دانند که چگونه برای پیشبرد مطالبات خود، به طور مسالمت‌آمیز و سازنده با دولت تعامل کنند.

تصویب قطعنامه ضد ایرانی با دستاویزی تکراری در سازمان ملل

کلیدواژه