عقرب 28, 1401 15:55 Asia/Kabul

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در کنفرانس خبری مشترک با همتای عمانی خود تاکید کرد : اقدام شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در صدور قطعنامه ضدایرانی غیرسازنده است و اقدام متقابل انجام خواهیم داد.

" حسین امیرعبداللهیان " وزیر امور خارجه ایران،   و " السید بدر البوسعیدی " وزیر خارجه عمان  امروز ( شنبه ) پس از دو دور گفت و گوهای دوجانبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی به سوالات آنان پاسخ دادند.

به گزارش رادیو دری،  وزیر امور خارجه ایران،  در این نشست خبری  گفت : آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اقدام غیرسازنده‌ای را در پایان هفته گذشته انجام داد در حالیکه دو هفته پیش هیاتی متشکل از مقامات وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی به وین سفر کردند، درخصوص همکاری نیرومندتر آژانس و ایران توافق کردند و دیدار سازنده‌ای را با رافائل گروسی مدیرکل آژانس انجام دادند.

"امیرعبداللهیان " افزود  : با این وجود به یکباره در راستای تاثیرگذاری بر محیط داخلی و همچنین اعمال فشار حداکثری و در تداوم سیاست این روزهای به‌ شدت ریاکارانه  آمریکا، قطعنامه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران روی میز گذاشتند و بار دیگر از آژانس سوء‌استفاده سیاسی کردند.

وزیر امور خارجه ایران،  در ادامه با اشاره به رایزنی های امروز با همتای عمانی خود  گفت :  امروز موضوعات مختلف مناسبات دوجانبه را مورد بررسی قرار دادیم و  توافقات و نیت و اراده رهبران دو کشور به سرعت در ابعاد مختلف از جمله در نمودار همکاری‌های اقتصادی و تجاری رشدی فزاینده را نشان می‌دهد. 

امیر عبداللهیان همچنین گفت : حضور نیروهای خارجی در منطقه را تهدید صلح و ثبات منطقه می‌دانیم و باور داریم که نیروهای خارجی نظامی امروز به یک تهدید در منطقه خلیج‌ فارس و دریای عمان تهدیدی برای امنیت انرژی در منطقه شده‌اند. 

وزیر خارجه  عمان ، نیز در این نشست خبری گفت:  عمان سیاست حسن همجواری را در قبال ایران در پیش گرفته و بر اهمیت آن تاکید دارد.

" السید بدر البوسعیدی " همچنین،  هرگونه اعمال تروریستی و خشونت بار را محکوم و بر تلاش این کشور برای تعامل مثبت با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

روند مذاکرات وین؛ محور گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان

کلیدواژه