عقرب 29, 1401 15:30 Asia/Kabul
  •  سردار حاجی‌ زاده: بسیاری از دستاوردها روز حادثه بیرون می‌ آید

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلاامی، با اشاره به دستاوردهای این نیرو تاکید کرد : بسیاری از دستاوردها روز حادثه اگر لازم باشد بیرون می‌آید.

جمعی از اساتید سطوح عالی و دروس خارج فقه حوزه علمیه  قم و مشهد از نمایشگاه توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،   بازدید و با  " سردار امیرعلی حاجی‌ زاده " فرمانده نیروی هوافضای سپاه  دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش  رادیو دری،  سردار حاجی‌زاده در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسن طهرانی مقدم گفت: خبر موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته که در مراسم سالگرد شهید طهرانی مقدم گفته شد و قادر است در جو و بیرون از جو مانور داشته باشد متعلق به خیلی وقت پیش است ولی در واقع امروز رسانه ای شده است و در این دستاورد یک جهش نسلی اتفاق افتاده است و تا ده‌ها سال دشمن نمی‌تواند به توانمندی مقابله با این موشک برسد.

سردار حاجی زاده افزود : امروز در حوزه هواپیمای بدون سرنشین و پهپادها در تراز جهانی هستیم و حرکت‌هایی را که ارتش های بزرگ و قدرتمند دنیا ده‌ها سال قبل از جمهوری اسلامی ایران  شروع به کار کرده‌اند را به چالش کشیده است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه  همچنین گفت :  بسیاری از دستاوردها نیز وجود دارد که روز حادثه اگر لازم باشد بیرون می‌آید مانند اصابت دشمن در فاصله یک هزار و 50 کیلومتری که البته این‌ها تصادفی نبوده و مرهون عمل به تعالیم اسلام، قرآن و از معجزات الهی است.

سردار حاجی زاده در ادامه با بیان اینکه در حوزه موشکی در تراز جهانی جلو افتاده‌ایم، گفت: در حوزه پدافند از موشکی و پهپادی گسترش بیشتری داشته ایم، به طوری که انواع رادارها در حوزه ها، فرکانس ها، ارتفاع ها و  برد های مختلف و همچنین سامانه های پدافندی ارتفاع پائین، سامانه های برد متوسط تا برد بلند همگی بومی و ساخت داخلی هستند.

سردار حاجی زاده: ایران قوی مستلزم رسیدن به فضاست

کلیدواژه