عقرب 30, 1401 11:08 Asia/Kabul
  • ولایتی: ایران هیچ‌گاه چشم طمع به کشورهای همسایه خود ندارد
    ولایتی: ایران هیچ‌گاه چشم طمع به کشورهای همسایه خود ندارد

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل، در واکنش به شایعات مطرح‌شده مربوط به قصد ایران برای حمله به خاک جمهوری آذربایجان در یادداشتی نوشت، ایران هیچ‌گاه چشم طمع به کشورهای همسایه خود ندارد بلکه به‌عکس همواره در فکر داشتن رابطه‌ ای خوب و مساعدت بوده است.

"علی‌اکبر ولایتی " مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل،  در یادداشتی برای خبرگزاری تسنیم در  واکنش به شایعات مطرح‌شده مربوط به قصد ایران برای حمله به خاک جمهوری آذربایجان یا کنترل این کشور نوشت،  در هفته‌های اخیر برخی از روی ناآگاهی و برخی از روی غرض‌ورزی شایع کردند که ایران می‌خواهد با جمهوری آذربایجان بجنگد، این ناجوانمردانه‌ترین تهمت به ایران است.

ولایتی در ادامه نوشت،  ایران بنا ندارد که به هیچ کشور همسایه چه در قفقاز، چه نقاط دیگر به‌خصوص همسایگان خود کوچکترین تعرضی داشته باشد، به‌ویژه مردم هم‌جنس، هم‌نژاد، هم زبان، هم‌دین، هم‌مذهب، هم‌سنت و هم‌تاریخ  که  مردم جمهوری آذربایجان هستند.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی  همچنین نوشت،  اقتدار ایران امروز به گونه ای است که دشمنان و از  جمله آمریکا و صهیونیسم نیز از آن حساب می‌برند، ولی این اقتدار برای دشمنان ایران، دشمنان جمهوری آذربایجان و دشمنان کشورهای همسایۀ  است و برای دوستان نیست. 

ولایتی تاکید کرد :چون دیگر ایرانیان خود را آذری می‌دانم و چون دیگر ایرانیان هر گوشه از ایران پرافتخار را گوشه‌ای از جان و قلب خود می‌دانم و برای پاسداشت آن سَر می‌بازم.

رئیسی: دخالت بیگانگان به مشکلات منطقه قفقاز می‌افزاید

کلیدواژه