عقرب 30, 1401 12:02 Asia/Kabul
  • ورود نخستین سامانه پدافند هوایی به نیروی زمینی ارتش ایران
    ورود نخستین سامانه پدافند هوایی به نیروی زمینی ارتش ایران

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران از ورود نخستین سامانه پدافند هوایی به این نیرو خبرداد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره آخرین دستاوردهای این نیرو گفت: برای اینکه کارآمدی یگان‌های نیروی زمینی ارتش ایران مطابق با نیازهای عملیاتی روز انجام شود، باید ویژگی‌ها، مختصات و مشخصاتی داشته باشد.

امیر حیدری افزود، در همین راستا، نخستین سامانه پدافند هوایی به نیروی زمینی ارتش ایران وارد شد که توانمندی‌های خوبی دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران همچنین با اشاره به توانمندی پهپادی این نیرو اظهار کرد، یگان پهپادی با چندین پایگاه منطقه‌ای بسیار گسترده ایجاد شده است که همه پهپادهای موجود در آن‌ها هوشمند، دقیق‌زن، نقطه‌زن و چند قابلیت دیگر را دارا هستند.

امیر حیدری از ورود تسلیحات هوشمند به نیروی زمینی ارتش ایران نیز خبرداد و گفت، در این راستا، هوشمندسازی توپخانه 155 میلی‌متری به پایان رسیده و این هوشمندسازی در سایر بخش‌ها نیز ادامه دارد.

دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران بر پایداری عظیم مردم و توانمندی های بومی استوار است و از زمان جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم صدام علیه ایران، جمهوری اسلامی با تکیه بر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بومی، نیازهای دفاعی خود را تأمین کرده است.

قدرت دفاعی ایران برای دولت‌ها و ملت‌های منطقه پیام آور آرامش، صلح و امنیت است.

امیر صباحی‌ فرد: نیروی پدافند هوایی بر لبه فناوری روز دنیا حرکت می‌ کند

کلیدواژه