ظریف: ژاپن از نقش خود در کاهش تروریسم در منطقه استفاده کند
(last modified 1395-09-17T10:27:03+00:00 )
قوس 17, 1395 14:57 Asia/Kabul
  •  ظریف: ژاپن از نقش خود در کاهش تروریسم در منطقه استفاده کند

وزیر امور خارجه ایران گفت، ژاپن با استفاده از ارتباطات سیاسی خود با دیگر کشورهای منطقه، آنها را در کنار کشیدن از حمایت تروریست ها تشویق کند.

به گزارش ایرنا، "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در دیدار با "فومیو کیشیدا"  وزیر امور خارجه ژاپن در توکیو، افزود، ایران به عنوان لنگرگاه ثبات منطقه ، از ژاپن انتظار دارد نقش فعال در برقراری ثبات در خاورمیانه ایفا کند.

"محمد جواد ظریف" تصریح کرد، ایران آماده همکاری با ژاپن به صورت دو جانبه و چند جانبه در راستای بازگشت ثبات و پیشرفت اقتصادی در افغانستان و حوزه خلیج فارس است.

ظریف همچنین با اشاره به نقش ژاپن در اجرای برخی از مقررات و مفاد برجام و سازنده توصیف کردن این نقش ، ابراز امیدوای کرد، توکیو در دیگر حوزه ها از جمله روابط بانکی و اقتصادی نیز در ایران حضوری فعال داشته باشد.

وی در ادامه بر اجرایی کردن توافق دو کشور در سنبله 1395 برای تعیین نقشه راه 10 ساله ایران و ژاپن تاکید کرد.

"فومیو کیشیدا" وزیر امور خارجه ژاپن نیز با تاکید بر اجرای صحیح برجام گفت، کشورش از برجام حمایت می کند و برای اجرای عملی برجام، همکاریهای لازم را انجام خواهد داد.

وی همچنین بر نقش مهم و فعال ایران در ارتقای صلح بین الملل تاکید کرد.

وزیران خارجه ایران و ژاپن قراراست بعد از پایان رایزنی ها دوجانبه در جمع خبرنگاران به تشریح نتایج گفت وگوهای خود بپردازند.

 

کلیدواژه