قوس 07, 1401 08:44 Asia/Kabul
  • امروز؛ سالروز حماسـه آفرینى نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
    امروز؛ سالروز حماسـه آفرینى نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

امروز ، یکشنبه ، هـفـتـم آذر/قوس (28 نوامبر) سالروز حماسـه آفرینى پرسنل ناوچه موشک انداز "پیکان" و روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

درچنین روزی، پرسنل ناوچه موشک‌‌انداز پیکان در عملیات مروارید با خلق حماسه‌‌ای به یادماندنی با حمله به پایانه‌‌هاى صدور نفت "البکر" و "الامیه" عراق، بیش از دو سوم ایـن پـایـانـه‌‎‌هـا را مـنـهـدم کـردند و پـرچـم ایران را بر مرتفع‎‌ترین دکل این پایانه‌‌ها به اهتزاز درآوردند.
پس از این عملیات، دشمن بعثی 28 نوامبر 1980/ 7 قوس 1359 با برخوردارى از پشتیبانى لجستیکى و اطلاعاتى کشورهاى منطقه و هواپیماهای جاسوسی و ماهواره‎‌هاى کـشـورهاى استکبارى باردیگر درصدد بازپس‌‎گیرى پایانه‌‎های خود برآمد که در مصافی نابرابر ناوچه موشک انداز "پیکان" به تنهایى توانست تعداد دیگرى از کشتی‌‎ها و هواپیما‌هاى عراقى را از صحنه عملیات خارج کند.
در همین حال، حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران به مناسبت رشادت‌ها و دلاور مردی‌های نیروی دریایی ارتش در دفاع از جزایر، بنادر، سواحل و دریاهای کشور و به ویژه دفاع از آبادان و خرمشهر و آب‌های نیلگون خلیج فارس در دوران جنگ تحمیلی و در نطفه خفه کردن نیروی دریایی دشمن بعثی، هفتم آذر/قوس (28 نوامبر) را روز نیروی دریایی ارتش نام گذاشتند.

کلیدواژه