قوس 08, 1401 15:47 Asia/Kabul
  • تاکید رئیسی بر توسعه همکاری‌ با عراق در دولت جدید این کشور
    تاکید رئیسی بر توسعه همکاری‌ با عراق در دولت جدید این کشور

رئیس جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با نخست وزیر عراق بر خروج نیروهای خارجی از منطقه تاکید و تصریح کرد: خروج این نیروها می تواند در امنیت منطقه نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش رادیو دری، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در تهران گفت: صلح و ثبات در منطقه و مبارزه با سازمان های تروریستی و هر ناامنی که منطقه را تهدید کند جزء توافق های دو کشور است.

رئیسی همچنین با بیان اینکه روابط ایران با عراق روابط معمولی نیست تصریح کرد: روابط ایران و عراق ریشه در اعتقادات و باورهای دو ملت دارد.

وی اظهار کرد: حضور نخست وزیر عراق در جمهوری اسلامی ایران نقطه عطفی در روابط دو کشور است و حتماً مذاکرات دو جانبه می تواند در جهت ارتقای روابط گام بلندی باشد.

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق نیز در این نشست خبری مشترک، بر همکاری کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته تاکید کرد و گفت: دولت عراق اجازه نمی‌دهد که از خاک این کشور برای آسیب رساندن به هر طرفی استفاده شود.

السودانی تاکید کرد: سیاست حکومت عراق این است که این کشور نقطه شروعی برای آسیب رساندن به کشورهای منطقه نباشد.

نخست وزیر عراق سفر امروز به تهران را به منظور تقویت روابط تاریخی ایران و عراق دانست و افزود: ملت و دولت عراق حمایت جمهوری اسلامی علیه تروریست های داعش را فراموش نمی‌کنند.

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق امروز(سه شنبه) در صدر هیاتی سیاسی و اقتصادی به منظور گفت و گو با مسوولان جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

استقبال رئیس جمهوری اسلامی ایران از نخست وزیر عراق

کلیدواژه