قوس 09, 1401 10:35 Asia/Kabul
  • رئیس مرکز تحقیقات ارتش ایران : فناوری ساخت ناوشکن، در سایه تحریم‌ها، بومی‌سازی شد
    رئیس مرکز تحقیقات ارتش ایران : فناوری ساخت ناوشکن، در سایه تحریم‌ها، بومی‌سازی شد

رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: قطعات ناوشکن‌ها با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، بومی‌سازی  شد.

به گزارش رادیو دری، دریادار دوم «جواد داداش زاده» رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه‌شنبه در سمنان، تحریم‌ها را عامل شکوفایی استعدادهای بومی و خودکفایی کشور دانست و گفت: هوشمندسازی سامانه‌ها و تجهیزات دریایی از اولویت‌های سیاست‌های علمی نیروی دریایی ارتش ایران است و از طرح های علمی و پژوهشی در زمینه رادارگریزی، جذب امواج و دفع ریزفاکتورهای دریایی حمایت می شود.
رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: برای تامین قطعات ناوشکن‌ها قرادادهایی با چند کشور خارجی بسته شد که پس از اعمال تحریم‌ها و خروج شرکت‌های خارجی از ایران، تنها عرصه امیدی که در کشور ایجاد شد دانشگاه‌ها و ارتباط موثر با دانشگاه بود که از این طریق فناوری‌های مورد نیاز ساخت ناوشکن‌های جماران، سهند، دماوند و دنا توسط متخصصان داخلی بومی‌سازی و تامین شد.
دریادار دوم داداش زاده، قطب‌های دانشی مورد نیاز و کاربردی در نیروی دریایی را علاوه بر بحث شناوری در حوزه های تحرک، سازه، تسلیحات، امواج، ارتباطات، موشکی و سایر زیر شاخه‌های این دانش اعلام و خاطرنشان کرد: در علومی همانند ارتباطات زیرسطحی، تحرک و بدنه زیرسطحی و در حوزه هوایی و هواناوها، هاورکرافت‌ها و ابر بالگردهای نیروی دریایی ایران نیازمند تربیت متخصصان علمی است.
رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سواحل مکرون از سواحل بکر ایران معرفی و رویکرد توسعه این سواحل رویکرد هاب انرژی و هاب جذب سرمایه های مولد است، تاکید کرد: فناورهای نو در خصوص تولید آب شرب و آب‌شیرین‌کن‌های صنعتی با فناوری نوین بسیار حائز اهمیت است.

سردار اشتری: فراجا از پهپادها و سامانه‌های بومی هوشمند برای پایش مرزها استفاده می‌کند

کلیدواژه