قوس 17, 1395 19:21 Asia/Kabul
  • آمادگی مجلس ایران برای همکاری با صلیب سرخ جهانی

رییس مجلس شورای اسلامی ایران ، آمادگی این نهاد را برای کمک به صلیب سرخ جهانی در فرایند کمکهای بشر دوستانه در مناطق بحرانی جهان اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، "علی لاریجانی " رئیس مجلس  ایران  در دیدار«پیتر مائورر» رئیس کمیته جهانی صلیب سرخ جهانی در تهران  گفت: نگاه پارلمان ایران به فعالیت های بشردوستانه سازمان صلیب سرخ جهانی مثبت است..

لاریجانی تاکید کرد: مجلس ایران آمادگی ایجاد سازوکارهای قانونی برای همکاری با صلیب سرخ در زمینه های فرهنگی و بشر دوستانه شامل کمک های رسانی  به مناطق بحران زده را  دارد. .

رییس مجلس ایران افزود: اکنون تلاش‌های جامعه بین‌المللی در مبارزه با تروریسم متمرکز بر مبارزه نظامی و همکاری‌های امنیتی است در حالی که توجه به ریشه‌های فرهنگی تروریسم در کنار این همکاری‌ها نقش به سزایی در ریشه کن کردن تروریسم خواهد داشت.

«پیتر مائورر»رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی نیزدراین دیدار گفت: یافتن راهکارهای قانونی برای ترویج ارزش‌های اسلامی بشردوستانه از جمله اولویت‌های کمیته بوده و در این چارچوب  نقش مجلس شورای اسلامی ایران حائز اهمیت است.

پیتر مائوررمبارزه با ربط دادن گروههای تروریستی به دین اسلام  را از اولویتهای کمیته جهانی صلیب سرخ  برشمرد وافزود: این کمیته نگران پایداری تأثیرات حقوق بشری جنگ و درگیری‌های منطقه است و برای حل این مشکل از همکاری با ایران استقبال می‌کند.