کنعانی: ایران تحت فشار و تهدید حاضر به مذاکره نیست
(last modified 1401-09-14T08:10:46+00:00 )
قوس 14, 1401 12:40 Asia/Kabul
  • کنعانی: ایران تحت فشار و تهدید حاضر به مذاکره نیست
    کنعانی: ایران تحت فشار و تهدید حاضر به مذاکره نیست

سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد : مقامات آمریکایی می دانند ایران تحت فشار و با تهدید حاضر به مذاکره و امتیاز نیست، توافق منطق خود را دارد و موضع ایران با مذاکرات برجام کاملاً روشن است.

به گزارش رادیو دری، "ناصر کنعانی " سخنگوی وزارت امورخارجه، امروز ( دوشنبه )  در نشست خبری هفتگی در مورد مواضع متفاوت آمریکایی‌ها در قبال ایران گفت: اولویت آمریکا مذاکرات نیست و تمرکز بر مسائل  دیگری است. 

"کنعانی " افزود : تناقض رفتاری و گفتاری در مواضع اعضای غربی برجام و مشخصات دولت آمریکا وجود دارد،  به ویژه دوگانگی در عمل و عدم التزام عملی به تعهدات برجام از سوی دولت آمریکا بود که چنین روند نامناسبی را در توافقنامه  ایجاد کرد و هم مانع بهره برداری جمهوری اسلامی ایران از منافع و مزایای اقتصادی برجام شد و هم راهکارهای چند جانبه بین المللی را برای حل و فصل موضوعات پیچیده بین المللی مورد تردید و تشکیک قرار داد و دچار اختلال کرد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، همچنین گفت : این نتیجه عملکرد سوء دولت آمریکا است که می باید مسئول و پاسخگویی رفتار و اقدامات غیر مسئولانه خودشان در این رابطه باشند.

 "کنعانی "  تاکید کرد:  ایران متعهد به برجام بود به تعهدات خود عمل کرد و  دولت خاطی و نقض کننده برجام دولت آمریکا بود و در این ارتباط کشورهای اروپایی عضو برجام هم  به تعهدات خود عمل نکردند و نتوانستند خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام را جبران کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: ایران همچنان به روند مذاکره پایبند است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین در خصوص ادعای ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که یک کشتی ماهیگیری با بیش از 50 تُن مهمات و سوخت موشک را در خلیج عمان و در امتداد یک مسیر دریایی از ایران به یمن توقیف کرده است، تاکید کرد: تکرار ادعاهای بی پایه و اساس صرفا برای بهره برداری سیاسی است و همین رفتار آمریکا مسبب تجاوز به یمن است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران اظهار داشت، این رفتار آمریکا باعث فجیع ترین رفتار در یمن شد، در حالیکه سیاست ایران در قبال یمن صلح و ثبات است و تنها مردم یمن می توانند درباره سرنوشتان بدون دخالت دیگران تصمیم بگیرند.

 

کلیدواژه