قوس 16, 1401 12:55 Asia/Kabul
  • صادق رضادوست مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران
    صادق رضادوست مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران گفت با تشکیل سازمان ملی مهاجرت خدمت رسانی بیشتر و بهتری به اتباع خارجی حاضر در ایران خواهد شد و جای نگرانی برای اتباع خارجی نیست.

صادق رضادوست مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران در مصاحبه اختصاصی با رادیو دری، نگرانی‌ها و ابهام‌ها درباره طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت را بی مورد دانست.

آقای رضادوست گفت: «این طرح (تشکیل سازمان ملی مهاجرت) مزایا و محاسن زیادی دارد و وقتی سازمان و تشکیلات بزرگتر می شود می‌تواند تصمیمات بزرگتری بگیرد.»

وی افزود: «ما چالش‌هایی داشتیم که برای رفع آن، دولت طرح سازمان ملی مهاجرت را به مجلس فرستاد. فعلا هنوز کلیات تصویب شده و در حال کارشناسی است و کمیسیون مربوطه در مجلس جلساتی را برگزار می کند که کارشناسان اداره اتباع نیز در آن حضور دارند.»

مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران با رد گمانه زنی ها درباره چالش های این طرح برای مهاجران گفت: «بعضی نگرانی‌هایی که در فضای مجازی مطرح می شود یا کارشناسان حوزه مهاجرت درباره آن صحبت می کنند، در این مرحله جایی ندارد و نباید پیشداوری کرد. ابهاماتی که وجود دارد در جلسات کارشناسی مطرح و رفع خواهد شد.»

رضادوست تأکید کرد در صورتی که سازمان ملی مهاجرت با اهدافی که مد نظر طراحان آن است تصویب شود، خدمت رسانی بهتر و بیشتری به مهاجران در ایران محقق خواهد شد.

وی همچنین گفت: «سازمان ملی مهاجرت تمامی مهاجران و اتباع خارجی حاضر در ایران را زیر پوشش قرار خواهد داده درباره آنان مسوولیت می‌پذیرد و به آنان خدمات ارائه خواهد داد.»

کارشناسان: طرح تاسیس سازمان ملی مهاجرت و ساماندهی اتباع به اصلاح نیاز دارد

کلیدواژه