قوس 16, 1401 16:39 Asia/Kabul
  • پرس تی وی: همچنان صدای بی‌صدایان می‌مانیم
    پرس تی وی: همچنان صدای بی‌صدایان می‌مانیم

شبکه انگلیسی‌زبان خبری پرس تی‌وی در بیانیه ای با محکوم کردن قطع پخش این شبکه از ماهواره یوتل‌ست تاکید کرد: پرس تی‌وی همچنان صدای بی‌صدایان می ماند و این مرحله را نیز تبدیل به فرصتی نو برای فعالیت‌های خود خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری؛ شبکه انگلیسی‌زبان خبری پرس تی‌وی روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: اقدام خصمانه یوتل‌ست و در درجه اول اتحادیه اروپا، یکی از حلقه‌های زنجیره اقداماتی است که برای خاموش‌کردن تنها صدای مردم ایران در فضای رسانه‌ای انگلیسی‌زبان طراحی شده است.

این بیانیه می افزاید: مسدودشدن حساب‌های کاربری در پلت‌فرم‌های اجتماعی از توئیتر گرفته تا فیس‌بوک، اینستاگرام و یوتیوب و حتی توقیف دامنه  دات کام در وب‌سایت پرس تی‌وی از سوی وزارت دادگستری آمریکا و نیز تحریم کارمندان و مدیران این شبکه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا و اتحادیه اروپا بخشی از پرونده تروریسم رسانه‌ای است.

در ادامه این بیانیه، به بازداشت چندی پیش مرضیه هاشمی، مجری، مستندساز و خبرنگار ارشد این شبکه نیز اشاره و تصریح شده است: اکنون فرایند منازعه اروپا و آمریکا با شبکه پرس تی‌وی به بالاترین سطح خود رسیده است و اتحادیه اروپا می‌داند که پرس تی‌وی شبکه‌ای است که تصویر واقعی اروپا را به خودش و جهانیان نشان می‌دهد و با سیاه‌نمایی از ایران واقعی نیز مقابله می‌کند.

پرس تی وی در این بیانیه با اشاره به میزبانی اروپا از شبکه‌های پرشمار معاند با جمهوری اسلامی ایران اضافه کرده است: اروپا در برابر موج نفرت‌پراکنی، تفرقه‌افکنی، انتشار فیک‌نیوزها و تئوریزه‌کردن خشونت و قتل‌های فجیع و متوحشانه مخالفان از سوی اغتشاشگران ایران سکوت می‌کند و سازماندهی رسانه‌ای آموزش و ترغیب آنان به خرابکاری و آشوب در خیابان‌های شهرهای ایران با هدف به‌مخاطره‌افکندن امنیت شهروندان ایرانی، تحریک گروه‌های تجزیه‌طلب و حمایت زیرکانه از تروریست‌های خارجی را نادیده می‌گیرد و نام آن را آزادی بیان می‌گذارد.

پرس تی وی در این بیانیه تصریح کرده است: در پیش گرفتن استانداردهای دوگانه‌ در برخورد با آزادی بیان و به‌ویژه مسائل حقوق‌بشری از سوی اتحادیه اروپایی که هنوز مهر استعمارگری و جنایات حقوق‌بشری در کشورهای آفریقایی و آسیایی را بر پیشانی دارد، دیگر به امری عادی تبدیل شده است.

پس از آنکه اتحادیه اروپا در ۱۴ نوامبر 2022، در اقدامی آشکارانه ضدایرانی، شبکه انگلیسی‌زبان خبری پرس تی‌وی را تحریم کرد، شرکت ماهواره‌ای فرانسوی یوتلست نیز اخطار قطع برای این شبکه ارسال کرد.

ماهواره یوتل‌ست پخش شبکه پرس ‌تی‌وی را قطع کرد

کلیدواژه