قوس 18, 1401 12:53 Asia/Kabul
  • رئیسی: دستاورد دموکراسی غربی در افغانستان، معلولیت ۳۵ هزار کودک بود
    رئیسی: دستاورد دموکراسی غربی در افغانستان، معلولیت ۳۵ هزار کودک بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حمایت غربی‌ها از اغتشاشات اخیر در این کشور گفت: آنها در افغانستان هم ادعای دموکراسی داشتند، اما محصول لشکرکشی به این کشور ۳۵ هزار کودک معلول بود.

به گزارش رادیو دری؛ سید ابراهیم رئیسی در آیین تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مدافع امنیت در تهران با اشاره به رفتار دوگانه دشمنان در حمایت از تروریسم و ادعای حمایت از مردم اظهار کرد: امپراطوری رسانه‌ای دشمن با صحنه‌سازی و دروغ‌پردازی، حقایق را وارونه جلوه می‌دهد.

وی افزود: دشمنان در افغانستان هم ادعای دموکراسی داشتند، اما محصول لشکرکشی به این کشور ۳۵ هزار کودک معلول بود، تمام خانه‌ها و شهرها را ویران کردند و باز هم ادعا می کنند که ما زندگی می‌بخشیم! به کدام مردم دنیا زندگی بخشیده‌اند که چنین ادعایی دارند؟

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: دشمن در حوادث اخیر، داعش‌وار به جان انقلاب و مردم ایران افتاد و نهایت عناد و کینه خود را نسبت به جریان ارزشی و جبهه انقلاب را به نمایش گذاشت.

رئیسی افزود: امروز دشمنان ملت‌ ایران برای مردم شعار «زندگی» سر می‌دهند، اما از آن طرف عُمّال اسلحه به دست‌شان در حرم شاهچراغ جان کودک ۱۰ ساله و پدر و مادرش را می‌گیرند.

 

وی با اشاره به شکست دشمنان در جنگ هشت ساله و همچنین ناکامی آنها در توطئه‌های چهل سال اخیر در ایران گفت: دشمن قصد داشت در جنگی ترکیبی و با توطئه‌ای جدید، ارزش‌ها، انقلاب اسلامی و مردم ایران را مورد هجوم قرار دهد، اما فرزندان ملت در مقابل این هجمه ایستادگی کردند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در واکنش به درخواست خانواده معظم شهدای مدافع امنیت برای شناسایی، محاکمه و مجازات اغتشاشگران و عوامل شهادت نیروهای حافظ امنیت تاکید کرد که این مساله با قاطعیت در دستگاه‌های مربوط  پیگیری خواهد شد.

بروز اغتشاشات اخیر در ایران به بهانه مرگ «مهسا امینی» بار دیگر موجب شد تا دشمنان خارجی جمهوری اسلامی ایران از آن به عنوان فرصتی برای مداخله در امور داخلی ایران و نیز تحریک هر چه بیشتر آشوب ها استفاده کنند.

اذعان دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی به مصون بودن ایران در برابر اغتشاشات

وزارت خارجه ایران: اغتشاشات اخیر، دوستان و دشمنان ما را بهتر شناساند

کلیدواژه