قوس 18, 1395 17:36 Asia/Kabul
  • تاکیدبر گسترش روابط تهران و برن

رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران و رییس جمهوری سوییس بر عزم دو کشور برای گسترش همکاریهای اقتصادی تاکید کردند.

«یوهان اشنایدر آمان» رئیس جمهور سوئیس روز پنجشنبه در دیدار با "محمد نهاوندیان" رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران در برن پایتخت آن کشور گفت: هیچ مشکلی بر سر راه گسترش همکاریهای  اقتصادی میان دو کشور وجود ندارد..

رییس جمهوری سوییس افزود: مذاکرات و توافقاتی که پیرو ملاقات های خود با رئیس جمهور ایران در تهران و مقر سازمان ملل داشته است امروز به نتایج ملموسی رسیده و حجم مبادلات اقتصادی دو کشور را به دو برابر میزان گذشته رسانده است.

اشنایدر آمان  تصریح کرد: دولت سوئیس از گسترش همکاری های اقتصادی با ایران در حوزه های متنوع به ویژه در حوزه بانکی استقبال می کند. 

رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گفت: ایران وسوییس باید با برنامه ریزی و تدوین یک نقشه راه، سرعت بیشتری به تبادلات و همکاری های اقتصادی خود بدهند.

نهاوندیان همچنین با اشاره به علاقه مندی شرکت های بزرگ بین المللی برای سرمایه گذاری و همکاری در بخش های مختلف اقتصاد ایران گفت: سوئیس به عنوان یک مرکز بزرگ مالی جهان می تواند در تامین مالی این سرمایه گذاری ها نقش مهمی را ایفا کند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران افزود: بانک های ایرانی امروز با مهیا کردن شرایط و الزمات همکاری با بانک های خارجی آمادگی هرگونه همکاری با بانک های سوئیسی را دارند . 

«محمد نهاوندیان» رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران روز چهارشنبه به منظور دیدار و گفت وگو با رئیس جمهوری و بانکداران سوییس و بررسی راهکارهای گسترش روابط بانکی و همکاری های مالی و پولی دو کشور وارد " برن" شد.

کلیدواژه