قوس 24, 1401 08:25 Asia/Kabul
  • کاظمی قمی: سیاست جمهوری اسلامی ایران همچنان حمایت از مردم افغانستان است
    کاظمی قمی: سیاست جمهوری اسلامی ایران همچنان حمایت از مردم افغانستان است

حسن کاظمی قمی تاکیدکرد؛ سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم افغانستان تعامل با حاکمیت فعلی این کشوربرای ایجاد حاکمیت همه شمول در افغانستان است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان شب گذشته در نشست جمعی از نخبگان مهاجرین افغانستانی در محل استانداری خراسان رضوی تاکید کرد؛ سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات افغانستان و براساس رهنمود مقام معظم رهبری حمایت از مردم افغانستان است، چرا که دولت ها می آیند و می روند و این مردم افغانستان هستند که باقی می مانند.

وی در ادامه تاکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم افغانستان، تعامل با حاکمیت فعلی این کشور برای ایجاد حاکمیت همه شمول در افغانستان است.

نماینده رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان، تشکیل یک حکومت فراگیر در افغانستان را تنها راه حل برون رفت افغانستان از مشکلات دانست و یادآور شد: دشمنان مردم افغانستان در پی آن هستند که نگذارند این کشور شاهد صلح و ثبات شود و مدام در پی بحران آفرینی هستند و لذا حاکمیت فعلی باید توجه داشته باشد که برای جلوگیری از نیت شوم دشمن هوشیارانه عمل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست شیطانی آمریکا در افغانستان اشاره کرد و افزود: آمریکا در افغانستان از مردم این کشور شکست خورد ولی دشمنی آمریکا با مردم افغانستان ادامه دارد و در حال حاضر نیز به دنبال بحران آفرینی در این کشور است.

قمی در ادامه تصریح کرد: افزایش حضور گروه داعش در افغانستان از سیاست های فعلی آمریکا در این کشور است و استکبار با طراحی که انجام داده است در پی بی ثباتی افغانستان و کشورهای منطقه است.

کاظمی قمی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح جدید سازمان ملی مهاجرت که کلیات آن در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، اشاره کرد و گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از مهاجرین افغانستانی به ویژه نخبگان و فعالان علمی و فرهنگی است تا برای کشور خود در آینده مفید و مثمر ثمر واقع شوند.

قبل از سخنان کاظمی قمی، جمعی از چهره‌ای علمی، فرهنگی، و اجتماعی مهاجرین نظرات خود را در بخش مختلف مطرح و از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت از مردم در داخل افغانستان و همچنین سیاست های جمهوری اسلامی ایران تشکر کردند.

ازم به یادآوری است که در نشست جداگانه دیگری که عصر دیروز در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد جمعی از تجار افغانستانی نیز نظرات خود را با نماینده رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان مطرح کردند.

انجام نیمی از سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی توسط اتباع افغانستانی

کلیدواژه