قوس 25, 1401 16:13 Asia/Kabul
  • آیت الله خاتمی: جزایر سه گانه جزء لاینفک و ابدی ایران است
    آیت الله خاتمی: جزایر سه گانه جزء لاینفک و ابدی ایران است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: جزایر سه گانه جزء لاینفک و ابدی ایران اسلامی است؛ ما درباره تمامیت ارضی مان با هیچکس رودربایستی نداریم و قاطع برخورد می کنیم.

به گزارش رادیو دری، آیت الله «سید احمد خاتمی» خطیب نماز جمعه تهران درنماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور چین به عربستان و اظهارات نادرست درخصوص جزایر سه گانه ایران فزود: مطالبه جدی ایران جبران مواضع یاد شده شده از سوی رئیس جمهور چین است؛ ما در عرصه تمامیت ارضی ایران با هیچکس رودربایسی نداریم و قاطع برخورد میکنیم.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به تلاش های آمریکا برای لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد تصریح کرد: این هم یکی دیگر از پرونده های سیاه آمریکا است، راز نفرت مردم مجموعه ای از اینگونه اقدامات آمریکا است.

آیت الله خاتمی افزود: ایران اسلامی بیشترین بها را به زن داده است؛ آزادی واقعی اینجا و در نظام اسلامی است آن چیزی که آمریکا شما را به آن تحریک می‌کند بردگی است، آمریکا زن برده بی هویت را می خواهد؛ تنها در نظام اسلامی زندگی بانوان زندگی شرفمند انسانی است، شعار آنها فریبنده و خیلی روشن است که آنها آزادی هرزگی را می خواهند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین به پرونده سیاه اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: اتحادیه اروپا حداقل طی یک دهه اخیر عین مستعمره آمریکا عمل کرده است و هرچه آمریکا بگوید عمل میکنند؛ کسانی که از رژیم صهیونیستی بچه کش و زن کش مدام حمایت می کنند در خط مقدم ناقضان حقوق بشر هستند.

چین و ادعاها درباره جزایر سه گانه؛ دور باطل اتهام زنی علیه ایران

کلیدواژه