قوس 27, 1401 11:29 Asia/Kabul
  • انحصار تولید واکسن استنشاقی کرونا برای ایران
    انحصار تولید واکسن استنشاقی کرونا برای ایران

نشریه آمریکایی "پولیتیکو" درباره پیشرفت‌های ایران در تولید واکسن‌های استنشاقی و عقب افتادن آمریکا از این حوزه هشدار داد.

به گزارش رادیو دری، نشریه آمریکایی "پولیتیکو" در مطلبی با تاکید بر آنچه پیشتازی "کشورهای رقیب با آمریکا" نامیده، درخصوص پیشرفت‌های ایران در تولید واکسن‌های استنشاقی و عقب افتادن آمریکا از این حوزه هشدار داد و آن را تهدیدی بالقوه برای امنیت زیستی آمریکا دانست.

پولیتیکو که نشریه معتبر آمریکایی است و معمولا به مباحث امنیت بین الملل از نگاه آمریکا می پردازد، اخیرا در مقاله‌ای با عنوان Without a nasal vaccine, the U.S. edge in fighting Covid is on the line به بیان نقش و اثربخشی واکسن های استنشاقی در کنترل و قطع زنجیره انتقال کووید ۱۹ پرداخته است.

در این مقاله آمده است که تنها کشورهای ایران، چین و روسیه توانسته اند در زمینه تولید واکسن‌های استنشاقی به موفقیت های قابل توجهی دست یابند و در این بین ایران به عنوان اولین کشور تولیدکننده واکسن استنشاقی کرونا، انحصار تولید این واکسن را در دست دارد. 

واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که سال گذشته در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی رونمایی شد.

این واکسن به عنوان اولین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کووید- ۱۹، توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید شد.

انحصار تولید واکسن استنشاقی کرونا برای ایران

رونمایی از تزریق دُز استنشاقی واکسن «رازی کوو پارس» +ویدئو

کلیدواژه