قوس 20, 1395 08:33 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به برنامه جدید اسراییل برای شهرک سازی در فلسطین

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، لایحه جدید رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا "بهرام قاسمی " سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بااشاره به ماهیت نامشروع رژیم صهیونیستی تاکید کرد: شهرک سازی این رژیم در فلسطین اشغالی مغایر با اصول و قواعد مورد پذیرش جامعه بین المللی به ویژه حقوق بین الملل بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی است.

"کنیست" (مجلس) رژیم صهیونیستی در چارچوب طرح های توسعه طلبانه و تجاوزکارانه این رژیم لایحه "مشروعیت بخشیدن" به احداث چهار هزار واحد مسکونی جدید در "کرانه باختری رود اردن را تایید کرد.

قاسمی با بیان اینکه آمران و عاملان این اعمال مرتکب نقض فاحش و عمده حقوق بین الملل شده و باید تحت تعقیب قرار گیرند افزود: شهرک سازی مانع جدی در تحقق حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: همه دولت ها و نهادهای بین المللی موظفند که از کلیه ابزار مقتضی به منظور وادار ساختن رژیم صهیونیستی به تبعیت از قواعد و اصول بین المللی استفاده کنند.

قاسمی از دولت ها، سازمان ملل متحد و نهادهای بین المللی ذیربط خواست تا به محکومیت لفظی و تهی از هرگونه اقدام عملی بسنده نکرده و با دخالت سریع و عملی برای جلوگیری از استمرار فعالیتهای ضد انسانی و غیرقانونی رژیم صهیونیستی ، مانع شهرک سازی های جدید در فلسطین شوند.

کلیدواژه