آمادگی ایران برای اعتمادسازی و همکاری در همه ابعاد با همسایگان
(last modified 1401-09-28T09:20:16+00:00 )
قوس 28, 1401 13:50 Asia/Kabul
  • آمادگی ایران برای اعتمادسازی و همکاری در همه ابعاد با همسایگان
    آمادگی ایران برای اعتمادسازی و همکاری در همه ابعاد با همسایگان

وزیر امور خارجه ایران در سومین مجمع گفتگوی تهران، آمادگی جمهوری اسلامی را برای اعتمادسازی و همکاری در همه ابعاد با همسایگان و کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در این نشست گفت، ایران آماده اعتمادسازی و همکاری در همه ابعاد و سطوح با همسایگان در منطقه و حوزه خلیج فارس است تا یکبار برای همیشه تفکر تامین امینت از خارج منطقه کنار رفته و با همیاری کشورهای منطقه امنیت پایداری در منطقه به وجود آید.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایران همواره از پایه‌های ثبات در منطقه و در خط مقدم مبارزه با تروریسم داعش به عنوان تهدیدی مشترک برای منطقه و کل بشریت بوده است، افزود، «مایلم در آستانه سالگرد ترور جنایتکارانه آمریکایی و به شهادت رساندن دو قهرمان بزرگ مبارزه با تروریسم شهید ابومهدی المهندس و شهید سردار قاسم سلیمانی از آنها یاد کرده و خاطره آن‌ها را که قهرمان بزرگ حافظ امنیت ایران و عراق و منطقه و جهان بودند بودند، گرامی بدارم.»

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به موضوع جنگ اوکراین اظهار کرد، ایران از ابتدای این بحران با اتخاذ بی طرفی فعال، بر نفی توسل به زور و حل و فصل مناقشه از طریق سیاسی و گفت گو تاکید کرده است.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد، اروپا دارد بهای هزینه سیاست های ایالات متحده آمریکا را که دور از محدوده بحران ایستاده است، می پردازد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ضمن تاکید مجدد بر بی‌پایه و اساس بودن ادعای ارائه تسلیحات و پهپاد از سوی جمهوری اسلامی ایران به یکی از طرف‌های بحران اظهار کرد، هیاهو درباره ارسال تسلیحات در شرایطی که میلیاردها دلار انواع سلاح از کشورهای غربی برای تداوم جنگ وارد اوکراین شده است، هدفی جز سرپوش گذاشتن بر روی روند دمیدن غرب در آتش جنگ در خشونت در اوکراین ندارد.

خرازی: کشورهای منطقه باید از طریق گفت وگو مشکلات خود را حل کنند

کلیدواژه