امیرعبداللهیان: امنیت وارداتی یا خریدنی نیست
(last modified Tue, 20 Dec 2022 15:20:31 GMT )
قوس 29, 1401 19:50 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: امنیت وارداتی یا خریدنی نیست
    امیرعبداللهیان: امنیت وارداتی یا خریدنی نیست

وزیر امورخارجه ایران در نشست بغداد- ۲ با تاکید بر لزوم گفت‌وگو و همکاری میان کشورهای منطقه گفت: امنیت وارداتی و یا خریدنی نیست.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در نشست بغداد - ۲ در بحرالمیت اردن با تاکید بر حمایت همیشگی جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق ابراز امیدواری کرد که در نتیجه تعامل و همکاری کشورهای حاضر در این نشست، منطقه خلیج فارس شاهد توسعه، آبادانی و ثبات بیشتری باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، توسعه همکاری‌های همه جانبه با کشورهای همسایه و از جمله کشور عراق را از اولویتهای جمهوری اسلامی ایران اعلام و بر حمایت همه جانبه تهران از دولت عراق تاکید کرد.

وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پاک ترین خون‌ها و شجاع ترین فرزندانش را برای دفاع از امنیت و ثبات منطقه، در کنار ملت و دولت عراق و سوریه و در مصاف با داعش تقدیم کرده است، یاد و خاطره سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همراهانشان که با ترور مستقیم رژیم آمریکا به شهادت رسیدند، را گرامی داشت.

امیرعبداللهیان کارآمدترین مدل ائتلاف در بین کشورهای منطقه را، ائتلاف برای صلح و توسعه با مشارکت همه کشورهای منطقه دانست و در همین رابطه، ضرورت همکاری‌ کشورهای منطقه در برخورد با چالشهای منطقه‌ای، نظیر موضوعات زیست محیطی و پدیده طوفانهای گرد و غبار را یادآور شد.

وی با تاکید بر منطقه عاری از سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی، فلسطین را همچنان موضوع اول جهان اسلام نامید و با حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از مقاومت در مقابل اشغالگری، راه حل سیاسی مساله فلسطین را با توجه به اصل "حق تعیین سرنوشت"، برگزاری رفراندم میان ساکنان اصیل سرزمین تاریخی فلسطین، اعم از مسلمانان، یهودیان و مسیحیان و تشکیل دولت واحد فلسطین به پایتختی قدس دانست.

تاکید امیرعبداللهیان بر ارتقای روابط ایران و عراق

امیرعبداللهیان: ایران لنگرگاه ثبات و امنیت منطقه است

کلیدواژه