قوس 30, 1401 08:41 Asia/Kabul
  • سردار قاآنی: آمریکایی ها مرد میدان جنگ نیستند
    سردار قاآنی: آمریکایی ها مرد میدان جنگ نیستند

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مقاومت را از اصول تاکید شده در دین اسلام دانست و گفت: آمریکایی ها مرد میدان جنگ نیستند و صحنه اصلی را باخته‌اند.

به گزارش رادیو دری، سردار سرتیپ «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه در نخستین مراسم اولین سالگرد شهادت «حسن ایرلو» سفیر پیشین ایران در یمن، به رفتار آمریکایی‌ها در دو دهه گذشته و تلاش این کشور برای ایجاد جهان تک قطبی اشاره کرد و افزود: آمریکا برای گسترش نا امنی در منطقه، رژیم صهیونیستی را به جان مردم مسلمان انداخت.
سردار قاآنی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کانون مقاومت در منطقه غرب آسیا است، گفت: محور مقاومت میدان اصلی رویارویی با دشمن است و در ۲۰ سال گذشته به برکت وجود مردانی همچون سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» این محور در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی پیروز بوده و آمریکایی ها با وجود هفت هزار میلیارد دلار هزینه و چند ده هزار کشته، چیزی جز بی اعتباری و بدبختی به دست نیاوردند.
نخستین سالگرد شهادت حسن ایرلو سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در صنعا پایتخت یمن، عصر سه‌شنبه با حضور مسئولان لشکری و کشوری در تهران  برگزار شد.
شهید حسن ایرلو که از جانبازان شمیایی جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق با ایران بود، در محل ماموریت خود در یمن به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام کشورهای متجاوز به یمن، در شرایط نامناسبی به ایران بازگشت و باوجود به کار گیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماریش، 21 دسامبر 2021 به شهادت رسید.

کلیدواژه