قوس 30, 1401 12:27 Asia/Kabul
  • حذف ایران از کمیسیون مقام زن زنگ خطری برای سازمان ملل است
    حذف ایران از کمیسیون مقام زن زنگ خطری برای سازمان ملل است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اقدام آمریکا و هم‌پیمانانش در حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل تاکید کرد : این اقدام بی سابقه، زنگ خطری برای سازمان ملل است.

عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد،  در پی درخواست غیرقانونی آمریکا برای پایان دادن به این عضویت بر اساس ادعاهای بی‌اساس و استدلال‌های ساختگی با استفاده از روایت‌های جعلی و با صدور  قطعنامه ای  متضاد با روح و متن منشور ملل متحد پایان یافت.

این قطعنامه با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید.

به گزارش رادیو دری ،   " انسیه خزعلی "  معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  امروز (  چهارشنبه )  در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل گفت: ایران  حدود  ۹ ماه پیش به عضویت کمیسیون مقام زن درآمد اما با جوسازی‌ها، حرکات رسانه‌ ای و رویه غلط آمریکا و هم‌پیمانانش از این کمیسیون حذف شد. 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: در حالیکه مشابه این موارد در کشورهای دیگر وجود داشته اما هیچ‌گاه چنین پیشنهادی داده نشده بود،  این زنگ خطری برای سازمان ملل است. 

خزعلی افزود: نهادهایی که در حوزه زنان فعالیت دارند نیز نامه‌نگاری‌هایی در این خصوص داشته اند و اعتراضات به سازمان ملل از سوی وزارت خارجه ادامه دارد و ایران از حقوق قانونی خود نخواهد گذشت.

  پایان عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد 

کلیدواژه