قوس 30, 1401 19:15 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: تهران از عادی شدن روابط با ریاض استقبال می‌کند
    امیرعبداللهیان: تهران از عادی شدن روابط با ریاض استقبال می‌کند

وزیر امور خارجه ایران از گفت و گوی خود با همتای سعودی خود در حاشیه دومین دور کنفرانس بغداد خبر داد و گفت: هر زمان سعودی‌ها برای بازگشت به روابط عادی آمادگی داشته باشند، ایران از آن استقبال خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری؛ «حسین امیرعبداللهیان» روز چهارشنبه در پایان سفر به اردن و حضور در اجلاس بغداد ۲  به گفت و گو با همتای سعودی اش در حاشیه دومین دور کنفرانس بغداد اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران طرف قطع کننده مناسبات دیپلماتیک نبود و عربستان سعودی چنین تصمیمی گرفت و هر زمان که سعودی‌ها برای بازگشت روابط به حالت طبیعی آمادگی داشته باشند، ایران از آن استقبال خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین از رایزنی ها در خصوص مذاکرات لغو تحریم ها خبر داد و تصریح کرد: در ماه های اخیر، طرف آمریکایی در اظهاراتی ریاکارانه، اقداماتی کرد که با حرف‌های آنها همخوانی نداشت؛ آمریکا مدام ترجیح خود برای گام نهایی بازگشت همه طرف‌ها به توافق در وین را اعلام اما در رسانه‌ها ریاکارانه رفتار می‌کند.

امیرعبداللهیان افزود: اگر ادعای آمریکایی‌ها برای پیگیری دیپلماتیک درست باشد، نمی‌توانند به شیوه ای دیگر در رسانه‌ها به دنبال امتیازگیری باشند.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: برداشت ما این است که طرف‌های مختلف برجام در حال بازگشت به واقع بینی هستند و ما نیز اعلام کردیم چنانچه خطوط قرمز ما رعایت شود، آمادگی داریم گام‌های نهایی رسیدن به توافق را برداریم.

امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب به منظور شرکت در اجلاس بغداد ۲ وارد امان پایتخت اردن شد.

نشست بغداد ۲ روز سه‌شنبه ۲۰ دسامبر با مشارکت همسایگان عراق در امان برگزار شد.

بحرین، عمان، مصر، عربستان، امارات، قطر، ترکیه، ایران، عراق و فرانسه از جمله کشورهایی هستند که در این کنفرانس شرکت کردند.

عراق: مذاکرات ایران و عربستان وارد مسیر دیپلماتیک شده است

رئیسی:‌ تقویت روابط عربستان با ایران به نفع امنیت منطقه است

کلیدواژه