جدی 04, 1401 11:45 Asia/Kabul

معاون استانداری خراسان رضوی ایران از برقراری امنیت کامل در مرز‌های مشترک ایران و افغانستان خبر داد.

به گزارش اصلاحی، خبرنگار صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، سیدهادی طباطبایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ایران در سفر به شهرستان تایباد و بازدید از نوار مرزی ایران و افغانستان گفت: با وجود استقرار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، هیچ مشکلی در امنیت مرز‌های مشترک ایران و افغانستان وجود ندارد و در حال حاضر تمامی مرز‌های شرقی در امنیت کامل است.

طباطبایی افزود: بعد از استقرار گروه طالبان در افغانستان، مشکلات در دو سوی مرز‌های ایران و این کشور دوست و همسایه رقم خورد که البته با روابط دیپلماتیک این کاستی‌ها به حداقل رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ایران تصریح کرد، در دورترین نقاط مرزی خراسان رضوی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و صلابت ایستاده اند و اجازه نمی‌دهند کوچکترین خدشه‌ای به این آب و خاک وارد شود.

طباطبایی خاطرنشان کرد، بیشتر نقاط مرزی مشترک خراسان رضوی با کشور‌های همسایه، توسط نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی مجهز کنترل می‌شود که این امکانات همواره به روزرسانی می‌شود.

گفتنی است، درماه های گذشته چندین بار به دلیل آنچه ناآگاهی و بی تجربه بودن نیروهای مرزی طالبان با مسائل مرزی بین افغانستان و ایران خوانده می‌شود، اختلاف و درگیری بین دو طرف صورت گرفت.

هیات طالبان برای بررسی مسائل مرزی وارد ایران شد

کلیدواژه