جدی 05, 1401 19:07 Asia/Kabul

در آستانه سالروز شهادت مظلومانه نور چشم رسول خدا، دردانه محمد مصطفی(ص) و گل سرسبد زنان دنیا حضرت فاطمه زهرا (س) از ثری تا ثریا سیاهپوش و سوگوار است.

سه‌شنبه ششم جدی برابر سوم جمادی الثانی ۱۴۴۴ هجری قمری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دختر گرانقدر پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) و همسر بزرگوار امیرمومنان علی(ع) است.

به گزارش رادیو دری؛ مردم مسلمان ایران اسلامی هرسال در شب شهادت بانوی فضیلت، الگوی عفاف و عصمت، ام الائمه حضرت فـاطمه زهـراء سلام الله علیها با حضور در مساجد، حسینیه‌ها، اماکن مذهبی به سوگواری می نشینند.

حرم مطهر حضرت رضا(ع) در مشهد و حرم مقدس حضرت معصومه (س) در قم نیز به همین مناسبت سیاهپوش است و دسته دسته دلدادگان اهل بیت عصمت(ع) با تشرف به این اماکن نورانی، در آیین های ویژه عزاداری شرکت می کنند.

حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد سیاهپوش است

به همین مناسبت فردا  در ایران اسلامی تعطیل رسمی است و هیات های فاطمی در شهرهای مختلف این کشور با برپایی مراسم سینه زنی و پیاده روی اقامه عزا می کنند.

همچنین فردا پیکرهای 400 شهید گمنام تازه تفحص شده در مناطق جنگی دفاع مقدس در شهرهای مختلف ایران اسلامی تشییع می شود.

در افغانستان نیز به مناسبت شهادت مظلومانه دردانه پیامبر خدا(ص) حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم عزاداری با شکوه ویژه ای در حسینیه ها و تکیه های مذهبی برگزار می شود.

حضرت فاطمه زهرا (س) در بیستم جمادی الثانی سال پنجم بعثت در مکه مکرمه به دنیا آمدند و از کودکی تحت راهنمایى‏ های ویژه پدرشان پیامبر اکرم (ص) با معارف عالی الهی آشنا شدند.
حضرت فاطمه زهرا (س) پس از ۱۸ سال زندگی پر برکت، براثر ظلم های فراوان حاکمان وقت و رنج و غم وفات پدرشان حضرت محمد (ص) به روایتی در ۱۳ جمادی الاول و به روایت دقیق تر در  سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسیدند.
رادیو دری فرا رسیدن سالروز شهادت دختر نبوت، همسر ولایت و مادر امامت حضرت فاطمه زهرا (س) را به همه مسلمانان و بانوان آزادیخواه جهان تسلیت می گوید.

اولین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌زهرا (س) در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی

 

کلیدواژه