جدی 13, 1401 09:05 Asia/Kabul
  • بازتاب موفقیت سامانه‌های دفاع موشکی ایران در رسانه آمریکایی
    بازتاب موفقیت سامانه‌های دفاع موشکی ایران در رسانه آمریکایی

رسانه آمریکایی "فوربس" با اشاره به موفقیت سامانه‌های دفاع موشکی ایران از جمله «باور-۳۷۳» نوشت که ایران در رزمایش جدید خود انواع سامانه‌های موشکی را با موفقیت آزمایش کرد.

سامانه ارتقاء یافته باور 373 با برد بیش 300 کیلومتر ششم نوامبر 2022/ 15 عقرب 1401 در مراسمی با حضور امیر "محمدرضا آشتیانی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر سرتیپ "علیرضا صباحی‌فرد" فرمانده نیروی پدافندهوایی ارتش رونمایی و آزمون تست این سامانه با موشک صیاد ب 4 با موفقیت انجام شد.

نشریه آمریکایی فوربس روز دوشنبه به وقت محلی در گزارشی نوشت، حدود دو ماه پیش بود که ایران از نسخه جدید سامانه دفاع موشکی باور-373 با برد افزایش یافته رونمایی کرد و گفت: این موشک ها با موفقیت یک هدف را از 186 مایلی منهدم کرده اند.

در این گزارش آمده است، باور-373 که در ماه اوت سال 2019 در نیروهای نظامی ایران به خدمت گرفته شد، نقش پدافند هوایی این کشورا بازی می کند.

رسانه های ایران در ماه نوامبر 2022 گزارش دادند که یک نسخه ارتقا یافته این موشک تولید شده و این موشک ها با موفقیت آزمایش شده اند.

در این آزمایش، رادار این سامانه یک هدف را از فاصله 280 مایلی شناسایی و آن را از فاصله 250 مایلی ردیابی کرد و با استفاده از موشک جدید «صیاد-4» در برد 186 مایلی منهدم کرد.

ساخت باور373 به دستور و فرمان فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری انجام شد زیرا فرمان معظم له این بود که هیچگاه در موضوعی ساکن نمانیم و همیشه در حال توسعه و پیشرفت باشیم.

سرتیپ صباحی فرد: سامانه موشکی باور 373 به چرخه عملیاتی پیوست

کلیدواژه