جدی 13, 1401 10:26 Asia/Kabul
  • مشارکت بیش از ۲ میلیون نفر از اتباع افغانستانی در طرح سرشماری
    مشارکت بیش از ۲ میلیون نفر از اتباع افغانستانی در طرح سرشماری

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران گفت: طرح سرشماری با هدف بازشماری و به روز شدن اطلاعات، ساماندهی، شناسایی و برنامه ریزی برای اتباع افغانستانی جدید انجام شده است.

به گزارش رادیو دری، صادق رضا دوست مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اشاره به اجرای طرح سرشماری سال‌های ۹۵ و ۹۶ اتباع افغانستانی و یا کسانی که اوایل امسال وارد ایران شده اند گفت: این طرح سرشماری با هدف بازشماری و به روز شدن اطلاعات، ساماندهی، شناسایی و برنامه ریزی برای اتباع افغانستانی جدید انجام شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ادامه داد: بسیاری از اتباع افغانستانی که بعد از تحولات جدید این کشور وارد ایران شده اند شرایط لازم برای تحصیل را نداشتند و تلاش شد در کنار تامین امکانات آموزشی نیاز آنان به خدمات بهداشتی و پزشکی، اسکان، اشتغال و معیشت نیز تامین شود.

رضا دوست گفت: براساس سرشماری انجام شده حدود ۲میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی بازشماری و شناسایی جدید شده و به آنها برگه‌های موقت اقامت جمهوری اسلامی (برگه حضور موقت در کشور) داده شده و تا ۳۰ دی‌ماه/ جدی حضور، اقامت و برخی خدمات ارائه شده به آنها قانونی و موجه است و می‌توانند در کشور حضور داشته باشند.

وی یادآور شد: پس از آن مقدمات کار برای ارجاع این گروه از اتباع به کمیسیون ساماندهی برای تصمیم گیری در مورد آنها انجام می‌شود براین اساس همه اتباعی که در کشور مشغول به کار هستند و زندگی دارند می‌مانند و برخی دیگر که شرایط لازم را ندارند هرچند جمعیت آنها بسیار کم است به کشور خود بازمی‌گردند.

ثبت نام جدید اتباع افغانستانی فاقد مدرک در طرح سرشماری/ سرشماری تا ۱۷ جوزا ادامه دارد

کلیدواژه