قوس 20, 1395 14:36 Asia/Kabul
  •  بیانیه ستاد حقوق بشر ایران به مناسبت روز جهانی حقوق بشر

ستاد حقوق بشر ایران به مناسبت روز جهانی حقوق بشر ، در بیانیه‌ای توقف استفاده ابزاری از مقوله حقوق بشر و نهادهای بین المللی موجود را برای تحمیل سیطره فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بر سایر کشورها خواستار شد.

ستاد حقوق بشر ایران در این بیانیه تاکید کرد: سوء‌استفاده استکبار از ضعف‌های ساختاری و البته نهادهای موسسات بین المللی به همراه امپراتوری رسانه‌ای- سایبری عملا حیثیتی برای این مجامع در جهت دفاع از حقوق انسان‌ها باقی نگذاشته است.

ستاد حقوق بشر ایران تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با حمایت‌های آمریکا و اروپا، ملت فلسطین را محاصره، سرزمینشان را اشغال و مردم فلسطین را از حق حیات محرم کرده است.

در بیانیه ستاد حقوق بشر ایران آمده است: در سوریه و عراق هم صدها هزار بی‌گناه عراقی و سوری توسط تروریست‌های مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی و همچنین دولت اروپایی و حامیان منطقه‌ای آنان و با مشارکت مستقیم نظامیان آمریکایی و اروپایی قتل‌عام  شده‌اند.

بر اساس این بیانیه، همچنین در یمن، قریب دو سال است که این ملت مظلوم آماج حملات وسیع و ویرانگر وابستگان آمریکا و انگلیس در منطقه است.

ستاد حقوق بشر ایران در بیانیه خود اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است مهمترین و اساسی ترین اقدام برای ارتقاء حقوق بشر، مقابله با دیکتاتوری سکولاریسم و تحمیل ایدئولوژیک توسط امپراتوری مستکبر غربی به رهبری آمریکا و برخی متحدان غربی آن است.

 

کلیدواژه