جدی 17, 1401 14:58 Asia/Kabul
  • فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران : رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ به اهداف خود رسید
    فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران : رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ به اهداف خود رسید

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش با استفاده از تجهیزات بومی و توانمندی‌های نیروی انسانی مجرب، اهداف ترسیم شده، محقق شد.

به گزارش رادیو دری، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز شنبه با اشاره به حضور یگان‌های زرهی، توپخانه، پیاده مکانیزه، پهپاد، جنگال و هوانیروز در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش افزود: نیروی زمینی ارتش در این رزمایش با اجرای تاکتیک‌ها و تکنیک‌های نوین به ویژه در حوزه پهپاد و هوانیروز، برگ زرین دیگری را از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود به نشان داد.
سرتیپ حیدری، رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ را در نوع خود بی‌نظیر خواند و افزود: برای نخستین بار هوانیروز ارتش با بالگردهای کبری و ترابری توانسته عملیات نشست و برخاست روی ناوهای نیروی دریایی را در سواحل مکران با موفقیت به اجرا درآورد که این عملیات ترکیبی با نیروی دریایی ارتش، بخشی از نمایش قدرت ناوگان بالگردی ارتش را به همگان نشان داد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اقتدار، قدرت آتش و تحرک یگان‌های زرهی، توپخانه، پیاده و مکانیزه نیروی زمینی ارتش اشاره و عنوان کرد: با توجّه به شرایط نامساعد جوی و ناهمواری زمین منطقه رزمایش، تجهیزات سنگین و فوق سنگین یگان‌های زرهی و توپخانه با اجرای عملیات تاخت و آتش سنگین توانستند با گلوله‌های نقطه‌زن و هوشمند کاملاً بومی، مواضع و استحکامات دشمن را منهدم ساخته و عملیات رزم زمینی را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند.
رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه ۲۹ دسامبر با رمز یا زهرا (سلام‌الله علیها) در مناطق جنوب شرق، سواحل مکران، حد فاصل شرق تنگه هرمز تا نزدیکی بندر گواتر و دریای عمان تا مدار ۱۰ درجه در شمال اقیانوس هند آغاز شده بود، دوشنبه سوم ژانویه پایان یافت.

شلیک موشک سطح به سطح "نصر" در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱

کلیدواژه