جدی 19, 1401 09:00 Asia/Kabul
  • رئیسی: سخنان بایدن نوعی بازگشت به فرهنگ دوران استعمارگری است
    رئیسی: سخنان بایدن نوعی بازگشت به فرهنگ دوران استعمارگری است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سخنان سخیف رئیس جمهوری آمریکا که همه کشورهای جهان را به وصله شلوار آمریکایی‌ها تشبیه کرده بود گفت، سخنان بایدن نوعی بازگشت به فرهنگ دوران استعمارگری است.

به گزارش رادیو دری؛ سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در جلسه هیات دولت افزود، صحبت‌های روسای جمهور امریکا در تحقیر ملت‌ها و دولت‌ها مسبوق به سابقه است.

رئیسی تصریح کرد، سخنان بایدن به نوعی بازگشت به فرهنگ دوران استعمارگری و دلیلی بر این مدعاست که پشت ژست‌های فریبنده آمریکا در دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان، هیبت وحشی و روحیه فرعونی پنهان است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین اقدام وقیحانه نشریه فرانسوی در اهانت به مرجعیت و ارزش‌های دینی و انسانی مردم ایران را محکوم و تصریح کرد، توسل به توهین و اهانت آن هم به بهانه آزادی، گواه روشنی بر پوچی منطق هتاکان و ناامیدی آنها از به ثمر رسیدن توطئه آشوب و ناامنی در کشور است.

نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» که پیشتر به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده بود، اخیرا مسابقه‌ای با هدف نشر کاریکاتورهای موهن به مرجعیت دینی و سیاسی برگزار کرد که انتقادات زیادی به این نشریه و همچنین سیاست فرانسه در زمینه آنچه که آزادی بیان می نامد، به دنبال داشت.

واکنش کنعانی به توهین وقیحانه بایدن به مردم جهان

کلیدواژه