جدی 19, 1401 10:39 Asia/Kabul
  • واکسیناسیون تکمیلی اتباع خارجی در جنوب شرق ایران
    واکسیناسیون تکمیلی اتباع خارجی در جنوب شرق ایران

مسئول واحد بیماریهای مرکز بهداشت زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران، گفت: طرح واکسیناسیون تکمیلی اتباع خارجی در بیش از صد پایگاه سلامت و خانه بهداشت زاهدان درحال اجراست.

ایران با وجود تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا توانسته نه تنها نیازهای دارویی و بهداشتی مردم خود را تامین کند، حتی به اتباع دیگر کشورها هم خدمت رسانی کند.
سازمان جهانی بهداشت، از ایران به عنوان الگو و یک کشور بزرگ که موفق به حذف سرخک با وجود همسایگان آلوده شده، نام برده است.
به گزارش رادیو دری، کیخا مسئول واحد بیماریهای مرکز بهداشت زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان، افزود: در طرح طرح واکسیناسیون تکمیلی اتباع خارجی کودکان صفرتا ۱۵ سال در برابر بیماریهای فلج اطفال ، سرخک وسرخچه واکسینه می شوند.
کیخا گفت: با توجه به پوشش پایین واکسیناسیون کشورهای همجوار برای مقابله وارتقاء ایمنی  افراد وجامعه طرح واکسیناسیون تکمیلی اتباع خارجی در حوزه شهرستان زاهدان انجام می شود.
مسئول واحد بیماری های مرکز بهداشت زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هرپایگاه سلامت شهری وروستایی در شهرستان زاهدان براساس ثبت نام اتباع خارجی در سامانه سیب فراخوان داده که کودکان صفرتا ۱۵ سال واکسینه می شوند.
جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر میزبان بزرگترین جامعه پناهندگان دنیا به خصوص شهروندان افغانستانی بوده و حتی در دوران جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه دهه‌های اخیر هم حاضر به قطع ارائه خدمات به میلیون ها نفر از اتباع افغانستان که در ایران مشغول کار، تحصیل و زندگی هستند، نشده است.
اکنون ۵ میلیون نفر از شهروندان افغانستانی در ایران به سر می‌برند و از امکانات موجود در جمهوری اسلامی ایران همچون شهروندان ایرانی بهره مند هستند.

طرح واکسیناسیون تکمیلی برای اتباع خارجی در ایران آغاز شد

کلیدواژه