جدی 19, 1401 12:47 Asia/Kabul

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اقدام نشریه فرانسوی " شارلی ابدو" را مصداق بارز نفرت پراکنی و توهین به ارزش‌ها خواند.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره توهین نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" به مرجعیت دینی گفت: اقدام این نشریه فرانسوی مصداق بارز نفرت پراکنی، توهین به ارزش‌ها و مقدسات دیگر ملت‌ها به ویژه ملت های مسلمان بود و مصداقی از خشونت طلبی و تحریک به خشونت بود. 
کنعانی چافی با ابراز تاسف از کشوری که مدعی حمایت از حقوق زنان بوده و مدعی است که از حقوق زنان در ایران حمایت خواهد کرد، گفت: با چنین اقدام زشت و وقیحانه‌ای علاوه بر توهین به ارزش‌ها و مقدسات اسلامی و ملی ایران به جایگاه و مقام زنان نیز اهانت شد.
نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" در پی اقدام سخیف خود مبنی بر راه‌اندازی یک مسابقه بین‌المللی برای رسم کاریکاتور در توهین به مرجعیت، مقدسات و ارزشهای دینی و ملی مسلمانان، ویژه‌نامه روز چهارشنبه (چهارم ژانویه) خود را با تصاویری به شدت موهن همراه با الفاظ و عباراتی زشت و توهین‌آمیز به این امر اختصاص داد.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره استفاده از عبارت جعلی به جای خلیج فارس از سوی دولت عراق همزمان با برگزاری جام ملت‌های کشورهای عربی که این روزها در شهر بصره در حال برگزاری است، گفت: اعتراض رسمی دولت ایران به عراق ابلاغ شده ضمن اینکه خلیج فارس، همیشه خلیج فارس است و اظهارات مسئولان دولت‌های خارجی و یا برگزاری مسابقات ورزشی، این واقعیت مسلم تاریخی را به هیچ عنوان تغییر نخواهد داد.
دیپلمات ارشد ایران درباره پیاده سازی برنامه جامع همکاری ایران و چین نیز گفت: امضای برنامه جامع همکاری‌های بلندمدت ۲۵ ساله ایران و چین محصول وجود اراده سیاسی رهبران عالی دو کشور بوده و در این مسیر اقدامات اولیه خوبی نیز صورت گرفته است و مذاکرات دوجانبه در این زمینه ادامه دارد.
کنعانی چافی درباره سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران نیز گفت: همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برقرار است و درباره سفر آتی مدیر کل آژانس به تهران اطلاع رسانی خواهد شد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره اظهارات سخنگوی کاخ سفید و وزارت امورخارجه آمریکا مبنی بر اینکه مذاکرات برجامی از دستور کار خارج شده است، گفت: کشوری که نقض تعهد کرده و باید پاسخگو باشد، دولت آمریکاست؛ سیاست ایران در ارتباط با موضوع هسته‌ای روشن است و در همان چارچوب عمل می‌کند و آمادگی جمع بندی مذاکرات را مبتنی بر بسته‌ای که ارائه شده دارد ضمن اینکه از خطوط قرمز خود و حقوق مسلم ایران ذره‌ای عدول نخواهد کرد.

آزادی بیان، بهانه تکراری شارلی ابدو برای توهین به مقدسات

کلیدواژه