جدی 23, 1401 15:40 Asia/Kabul
  • خطیب نماز جمعه تهران: جزایر سه‌گانه تا ابد برای ایران است
    خطیب نماز جمعه تهران: جزایر سه‌گانه تا ابد برای ایران است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: جزایر سه‌گانه برای ابد، ایرانی است و کسی قصد دست‌درازی به آن را ندارد و نمی‌تواند هم کاری کند، کمااینکه تاکنون نتوانسته‌اند.

آیت‌الله «سید احمد خاتمی» خطیب نماز جمعه تهران درباره برخی از اظهارات مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس درخصوص جزایر سه‌گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک افزود: این جزایر ملک ایران است ضمن اینکه در قدیم ترین سندها، آبراه خلیج فارس نیز به همین نام نامیده شده است.

خطیب نماز جمعه تهران درباره ادامه تحریم های ایران گفت: اروپا، آمریکا و متحدانشان با هدف انزوای ایران مسابقه تحریم گذاشتند اما هرگز به این هدف نخواهند رسید.

آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به اقدام مجلس عوام انگلیس در تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح، بسیج و وزارت دفاع بازوهای پرتوان ملت ایران هستند و تحریم و تروریست نامیدن آن اعلام موضع با ملت ایران است.

خطیب نماز جمعه تهران درباره اقدام موهن نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" نیز گفت: این نشریه مبتذل با حرمت شکنی نسبت به ساحت مرجعت و رهبر معظم انقلاب اسلامی به اعتقادات میلون ها مسلمان اهانت کرده است.

نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" در پی اقدام سخیف خود مبنی بر راه‌اندازی یک مسابقه بین‌المللی برای رسم کاریکاتور، ویژه‌نامه روز چهارشنبه (چهارم ژانویه) خود را با تصاویری به شدت موهن همراه با الفاظ و عباراتی زشت و توهین‌آمیز به این امر اختصاص داد.

آیت الله خاتمی: جزایر سه گانه جزء لاینفک و ابدی ایران است

کلیدواژه