جدی 24, 1401 15:58 Asia/Kabul
  • واکسیناسیون اتباع خارجی علیه سرخک و سرخجه در ایران
    واکسیناسیون اتباع خارجی علیه سرخک و سرخجه در ایران

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از اجرای واکسیناسیون اتباع خارجی علیه سرخک و سرخجه در کشور خبر داد.

به گزارش رادیو دری؛ محسن زهرایی رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت، هدف اصلی از انجام این واکسیناسیون تقویت ایمنی اتباع خارجی علیه سرخک است و با این واکسن، سرخجه هم پوشش داده می شود.

زهرایی افزود، در هفته های اخیر بیش از ۲۳۵ هزار غیر ایرانی در گروه سنی ۹ تا ۳۰ سال در کشور واکسن سرخک تزریق کرده‌اند و این بیماری تحت کنترل است.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران تصریح کرد، با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر خروج افغانستانی‌ها از کشورشان بیشتر شده و درصد زیادی از آنها به ایران آمدند، ممکن است به سرخک مبتلا بوده و در نتیجه باعث شیوع این بیماری در ایران شده باشند.

جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر میزبان بزرگترین جامعه پناهندگان دنیا به خصوص شهروندان افغانستانی بوده و حتی در دوران جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه دهه‌های اخیر هم حاضر به قطع ارائه خدمات به میلیون ها نفر از اتباع افغانستان که در ایران مشغول کار، تحصیل و زندگی هستند، نشده است.

اکنون ۵ میلیون نفر از شهروندان افغانستانی در ایران به سر می‌برند و از امکانات موجود در جمهوری اسلامی ایران همچون شهروندان ایرانی بهره مند هستند.

واکسیناسیون تکمیلی اتباع خارجی در جنوب شرق ایران

کلیدواژه