جدی 25, 1401 08:43 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: فلسطین، موضوع اول جهان اسلام است
    امیرعبداللهیان: فلسطین، موضوع اول جهان اسلام است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در نشست با جمعی از مسؤلان و اعضای برجسته گروه‌های مختلف مقاومت فلسطینی گفت: فلسطین و قدس شریف همچنان موضوع اول جهان اسلام است.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان در ادامه سفر به سوریه، شنبه شب در نشستی صمیمی، با جمع کثیری از مسؤلان و اعضای برجسته گروههای مختلف مقاومت فلسطینی در دمشق دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این نشست افزود: فلسطین و قدس شریف همچنان موضوع اول جهان اسلام است و تا زمانیکه دولت فلسطین در سراسر خاک و سرزمین تاریخی فلسطین به پایتختی قدس شریف شکل نگیرد، فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام خواهد بود.

وی تشکیل این جلسه در پایتخت سوریه با حضور مسئولان و نمایندگان برجسته گروههای مقاومت فلسطینی را نشان دهنده انسجام بیشتر و وحدت محور حامی فلسطین دانست.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه تصریح کرد: آمریکا و متحدانش سالیان متمادی از طرح های مختلفی یکی پس از دیگری مثل اسلو، خاورمیانه جدید، خاورمیانه بزرگ، معامله قرن و پیمان ابراهیم رونمایی کردند، اما ملت و مقاومت فلسطین با اتحاد و انسجام و پایداری مثال زدنی خود، تمامی آن طرح ها را به زباله دان تاریخ فرستادند.

وزیر امور خارجه ایران افزود: عملیات «سیف القدس» اثبات کرد که مقاومت و فلسطین زنده است.

وی ادامه داد: حتی جام جهانی فوتبال نیز نشان داد که فلسطین زنده است و عادی سازی روابط عربی-اسرائیلی دیناری نمی ارزد.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه در اراضی اشغالی فلسطین شاهد تشکیل یک دولت جدید هستیم، افزود: در فلسطین اشغالی تغییر اسم و چهره ها چیزی را تغییر نمی دهد، بلکه مسؤلان رژیم صهیونیستی از یک تندروی به تندروی دیگر حرکت می کنند که سبب آن نیز مشکلات و بحران‌های متراکم امنیتی و اجتماعی در داخل اسرائیل است.

وی تاکید کرد، البته تندروها در داخل فلسطین باعث انسجام بیشتر مقاومت و ملت فلسطین می شوند.

وزیر امور خارجه ایران روزشنبه از لبنان عازم سوریه شد.

گفتنی است، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دعوت همتای لبنانی پنجشنبه شب وارد بیروت شد و روز جمعه با مقامات لبنانی از جمله نخست‌وزیر، وزیر خارجه و رئیس مجلس و دبیرکل حزب الله دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار وزیر امور خارجه ایران و رئیس جمهوری سوریه

کلیدواژه