جدی 26, 1401 09:30 Asia/Kabul

مدیر همکاری‌های دوجانبه بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران از ظرفیت‌های متنوع دانشگاه‌های این کشور برای پذیرش دانشجویان افغانستانی خبر داد.

به گزارش رادیو دری، ساعدی با حضور در برنامه "چراغ سرخ" شبکه جهانی سحر افغانستان پیرامون آخرین وضعیت تحصیلی دانشجویان افغانستانی در ابتدای برنامه گفت: دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران دارای استقلال نسبی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند و ظرفیت‌های متنوعی در جذب دانشجویان بین المللی دارند.

وی در ادامه به ذکر چند مثال از این ظرفیت‌ها پرداخت و گفت: ثبت نام دانشجویان بین الملل تازه وارد در پردیس‌های بین الملل دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و اعطای بورس موجود در برنامه‌های پنج ساله جمهوری اسلامی از جمله این ظرفیت هاست.

مدیر همکاری‌های دوجانبه بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین گفت: از سال ۲۰۰۷ به بعد سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ دانشجوی افغانستانی در ایران تحصیل می‌کردند، اما بر اساس آخرین آمار بیش از ۳۳ هزار دانشجوی افغانستانی در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران مشغول به تحصیل هستند. 

ساعدی، ادامه تحصیل اعضای هیات علمی دانشگاه‌های افغانستان و استفاده از فرصت‌های مطالعاتی برای این افراد را از جمله کمک‌های ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

اعلام آمادگی دانشگاه تهران برای پذیرش دانشجویان دختر افغانستانی

کلیدواژه