جدی 28, 1401 14:12 Asia/Kabul
  • اسلامی: ایران هیچ سایت یا برنامه اتمی اعلام نشده ای ندارد
    اسلامی: ایران هیچ سایت یا برنامه اتمی اعلام نشده ای ندارد

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با تقبیح فضاسازی برخی مقامات اروپایی درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی و همزمان تاکید بر ادامه مذاکرات گفت، طبق اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی، هیچ فعالیت یا سایت هسته‌ای اعلام نشده‌ای در ایران وجود ندارد.

پیتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا در نشست خبری خود در خصوص مذاکرات برجام گفت: «برجام هنوز پابرجا است و مذاکرات درباره آن ادامه دارد.»

استانو در همین حال در اظهاراتی مداخله جویانه اظهار کرد که حوادث رخ داده در ایران باعث پیچیدگی شده است.

به گزارش رادیو دری، «محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه جلسه هیات دولت، با اشاره به موضع اتحادیه اروپا درباره برنامه هسته ای ایران و بازگشت به برجام، اظهارات دوگانه را نشانه صداقت نداشتن اروپا در فضاسازی علیه برنامه هسته ای ایران دانست.

اسلامی در خصوص ابهامات مطرح شده درباره برنامه هسته ای ایران، بر موضع ایران جهت رفع ابهامات ادعایی تاکید کرد و افزود، اتهاماتی که عناصر ضد انقلاب طی سال‌ها آن را عنوان و مطرح می‌کنند، توسط آژانس بررسی و تمام مراحل آن طی شده است و حاصل تمام مذاکرات صورت گرفته ظرف بیست سال، سند برجام شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان کرد، آنها از سند برجام خاج شدند و قصد بازگشت به آن را دارند و باز اتهامات را کنار سند برجام قرار دادند در حالی که این دو موضوع نیست بلکه یک موضوع است.

اسلامی همچنین به سفر پیش روی رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران اشاره و اظهار کرد به محض آماده شدن برنامه و اهداف و محتوا، این سفر نهایی خواهد شد.

اسلامی: نیروگاه های اتمی در جنوب ایران احداث می شود

کلیدواژه