دلو 01, 1401 08:56 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: سپاه پاسداران پایتخت‌های اروپایی را از حملات داعش نجات داد
    امیرعبداللهیان: سپاه پاسداران پایتخت‌های اروپایی را از حملات داعش نجات داد

وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سوئدی خود گفت: اروپایی‌ها مدیون مجاهدت‌های سپاه پاسداران در مسیر مبارزه با تروریسم هستند و سپاه، پایتخت‌های اروپا را از شر حملات داعش نجات داد.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو با انتقاد شدید از موضع غیرسازنده پارلمان اروپا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد: در دوره ریاست سوئد بر اتحادیه اروپا، روابط این اتحادیه و جمهوری اسلامی ایران در مسیر سازنده ادامه یابد.

وی اقدامات مخرب پارلمان اروپا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خلاف منشور سازمان ملل متحد خواند و افزود: سپاه پاسداران نقش سازنده‌ای در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق، سوریه و‌ منطقه غرب آسیا داشته و با نابودی داعش، پایتخت‌های اروپایی را از شر حملات این گروه تروریستی نجات داده است. 

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به لزوم گسترش رایزنی بین ایران و سوئد تصریح کرد: نباید اجازه داد روابط تاریخی دو کشور به خاطر برخی افراد برخوردار از منافع شخصی و تروریستی تحت تاثیر قرار بگیرد.

وزیر امور خارجه سوئد نیز در این گفت‌وگوی تلفنیبر اهتمام کشورش در دوره ریاست بر اتحادیه اروپا برای گسترش گفت‌وگوها بین این اتحادیه و ایران تأکید کرد.

توبیاس بیلستروم  درباره متمم پیشنهادی اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران گفت: این قطعنامه غیرالزام آور است. 

نمایندگان پارلمان اروپا، 18 ژانویه (28 دی) به متمم پیشنهادی برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا رای مثبت دادند.  

تصمیمات پارلمان اروپا، پیشنهادی محسوب شده و در حکم درخواست است.

 سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: سپاه بزرگترین نهاد ضدتروریسم جهان است

اقدام خلاف قاعده پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

کلیدواژه