دلو 03, 1401 08:44 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: تبادل پیام‌ها درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها ادامه دارد
    امیرعبداللهیان: تبادل پیام‌ها درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها ادامه دارد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه تبادل پیام‌ها درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها ادامه دارد، گفت: در مسیر توافق گام‌هایی را تعریف کردیم که فکر می‌کنم در آینده نزدیک یکی از این گام‌ها عملیاتی خواهد شد.

به گزارش رادیو دری؛ حسین امیرعبداللهیان شنبه شب در یک گفت‌ وگوی تلویزیونی افزود: چنانچه در طرف مقابل اراده و نیت جدی وجود داشته باشد و منافع ما تامین شود، توافق در دسترس خواهد بود.

امیرعبدالهیان تصریح کرد: آمریکایی‌ها خیلی زودتر از سه کشور اروپا فهمیدند در پس اغتشاشات ایران خبری نیست و اتفاقی نخواهد افتاد؛ زودتر پیام دادند که اصرار برای بازگشت به برجام دارند.

وی تاکید کرد: هر جا که حس کنیم منافع ملت در نقطه‌ای قرار دارد که تامین می‌شود، در آن چارچوب تصمیم می‌گیریم و عمل می‌کنیم.

امیرعبداللهیان در ادامه اقدام برخی کشورهای اروپایی علیه ایران و سپاه پاسداران را محکوم کرد و افزود: امروز در اروپا احساسات بر عقلانیت حاکم است.

وی گفت: پیشتر به اروپایی‌ها اعلام کردیم که هرگونه اقدام علیه ایران و قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی می‌تواند فضای منفی در روابط ایجاد کند.

نمایندگان پارلمان اروپا، 18 ژانویه 2023 (بیست و هشت جدی)  به متمم پیشنهادی برای شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا رای مثبت دادند.  

تصمیمات پارلمان اروپا، پیشنهادی محسوب شده و در حکم درخواست هستند.

 

کلیدواژه